Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Yapıları ve Algoritmalar | SWE 201 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı C++ programlama dilini kullanarak temel veri yapılarına ve bunları işlemek için kullanılan algoritmalara bir giriş yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Temel C++ programlama ve algoritma kavramları, sıralama algoritmalarıTemel soyut ver tipleri, Liste soyut veri tipi, Dizi tabanlı liste, Bağlı liste, Yığıt soyut veri tipi, Kuyruk soyut veri tipi, Dairesel kuyruk, Ağaç Soyut veri tipi, İkili ağaç, İfade ağacı ve İkili arama ağacı, Öncelikli kuyruk ve Heap ağacı, AVL ağaçları, Küme soyut veri tipi, Hash tabloları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel veri tipleri, programlama ve algoritma analizi konularında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
2 | Liste, yığıt ve kuyruk soyut veri tiplerini bilir ve bunları dizi tabanlı ve bağlı yapıda gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | Ağaç ADT, ikili ağaç ADT ve heap ağacını bilir ve gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
4 | Küme ADT ve Hash tablolarını ve Graf ADT bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, veri tipleri, fonksiyonlar, C++ derleme, işaretçiler | 1. hafta sunusu |
2 | C++ sınıflar ve nesneler, diziler, öz yinelemeli algoritmalar | 2. hafta sunusu |
3 | Arama ve Sıralama Algoritmaları | 3. hafta sunusu |
4 | Liste soyut veri tipi, Dizi tabanlı gerçekleştirme | 4. hafta sunusu |
5 | Bağlı listeler, Tek yönlü bağlı listeler | 5. hafta sunusu |
6 | Çift yönlü bağlı listeler, Dairesel bağlı listeler | 6. hafta sunusu |
7 | Yığıt soyut veri tipi ve gerçekleştirilmesi | 7. hafta sunusu |
8 | Kuyruk soyut veri tipi ve gerçekleştirilmesi | 8. hafta sunusu |
9 | Ağaç soyut veri tipi, ikili ağaçlar, ikili arama ağacı | 9. hafta sunusu |
10 | İkili arama ağacı örnekleri | 10. hafta sunusu |
11 | Heap ağacı, heap sıralama | 11. hafta sunusu |
12 | Dengeli ikili ağaçlar, AVL ağaçları | 12. hafta sunusu |
13 | Hash tabloları, Map | 13. hafta sunusu |
14 | Python veri yapıları | 14. hafta sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Drozdek, Adam. Data Structures and algorithms in C++. Cengage Learning, 2012. |
Ders Kaynakları | Prof. Dr. Nejat YUMUŞAK, Dr. M. Fatih ADAK, "C/C++ ile Veri Yapıları ve Çözümlü Uygulamalar", Seçkin yayıncılık, 2016 Parker, Alan. Algorithms and data structures in C++. Routledge, 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel veri tipleri, programlama ve algoritma analizi konularında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Liste, yığıt ve kuyruk soyut veri tiplerini bilir ve bunları dizi tabanlı ve bağlı yapıda gerçekleştirir. | ||||||||||||
3 | Ağaç ADT, ikili ağaç ADT ve heap ağacını bilir ve gerçekleştirir. | ||||||||||||
4 | Küme ADT ve Hash tablolarını ve Graf ADT bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |