Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkileşimli Bilgisayar Grafiğine Giriş SWE 415 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yazılım mühendisliğinde kullanılan etkileşimli bilgisayar grafiğinin temelleri ve uygulama alanarı ile ilgili bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, bilgisayar grafiğinin temel öğeleri, bilgisayar grafiği donanımları ve bilgisayar grafiği uygulama alanlarından oluşmaktadır. Bu amaçla bilgisayar grafiğinin 2B ve 3B dönüşümleri, 2B/3B model yüzey gösterimleri, izdüşüm, render, aydınlatma ve gölgeleme, kırpma, bilgisayar grafiklerinde donanım bileşenlerinin kullanımı gibi temel prensipleri ve bilgisayar grafiklerinin uygulama alanları sırasıyla verilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Gezi / Gözlem,
2 3-B modeller oluşturma Tartışma, Anlatım, Gözlem,
3 Etkişimli bilgisayar grafiğinde kullanılan grafik programlama sistemlerini öğrenme ve uygulama kullanma Tartışma, Anlatım, Gözlem,
4 Etkileşimli bilgisayar grafiğinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı & Giriş
2 Bilgisayar Grafiği Donanım Bileşenleri
3 Temel Bilgisayar Grafiği Matematiği
4 2B/3B Dönüşümler
5 2B/3B Dönüşümler
6 Projeksiyon
7 Sahneleme
8 Işık ve Gölge
9 Kırpma
10 Renk
11 Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları
12 Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları
13 Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları
14 Etkileşimli Bilgisayar Grafiği Uygulama Alanları
Kaynaklar
Ders Notu

Interactive Computer Graphics Lecture Notes, Sakarya University, Lecture Note

Ders Kaynakları

1.Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes  2nd Edition, 1995

2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley

3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997).

4. Computer Graphics Using OpenGL, F.S. Hill, Second Edition, Prentice Hall, 1990.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık.
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1
2 3-B modeller oluşturma
3 Etkişimli bilgisayar grafiğinde kullanılan grafik programlama sistemlerini öğrenme ve uygulama kullanma
4 Etkileşimli bilgisayar grafiğinin uygulama alanları (oyun, animasyon, eğitim, tıp, vs.) konusunda bilgi sahibi olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Ödev 1 3 3
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5