Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Ağları | SWE 309 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ BALTA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ BALTA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağlarının yapısını ve OSI modelini anlamak. TCP/IP protokol mimarisi içerisindeki çekirdek protokolleri öğrenmek, analiz programı ile incelemek ve socket programlama ile örnek uygulamalar geliştirmek. Paket yakalama ve analiz uygulaması geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Ağlarının Sınıflandırılması, Yönlendirme algoritmaları, TCP / IP Protokol yığını, Wireshark paket analizi, Paket trafik analiz uygulamaları, socket programlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TCP / IP yığınını ve LAN teknolojileriyle entegrasyonunu anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | IP Alt Ağını Anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Internetworking aygıtları arasında farkları anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | TCP ve UDP'yi anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Socket programlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Paket analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ağlarına giriş | Haftalık slaytlar |
2 | İnternet ve OSI modeli | Haftalık slaytlar |
3 | Fiziksel ve veri katmanı | Haftalık slaytlar |
4 | Ağ katmanı | Haftalık slaytlar |
5 | IP protokolü | Haftalık slaytlar |
6 | Yönlendirme algoritmaları | Haftalık slaytlar |
7 | Taşıma katmanı (TCP, UDP) | Haftalık slaytlar |
8 | Taşıma katmanı (tıkanıklık kontrolü) | Haftalık slaytlar |
9 | Uygulama katmanı seviyesi protokoller | Haftalık slaytlar |
10 | Ağ paketi yakalama | Haftalık slaytlar |
11 | libpcap ile paket yakalama projesi | Haftalık slaytlar |
12 | Socket programlama | Haftalık slaytlar |
13 | Socket programlama | Haftalık slaytlar |
14 | VOIP, multimedia, video | Haftalık slaytlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Computer Networking and the Internet, Fred Halsall |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TCP / IP yığınını ve LAN teknolojileriyle entegrasyonunu anlama | ||||||||||||
2 | IP Alt Ağını Anlama | ||||||||||||
3 | Internetworking aygıtları arasında farkları anlamak | ||||||||||||
4 | TCP ve UDP'yi anlamak | ||||||||||||
5 | Socket programlama | ||||||||||||
6 | Paket analizi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |