Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılım Proje Yönetimi | SWE 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA EKEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA EKEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım mühendisliği öğrencilerinin proje yönetimi bilgi alanlarını, yazılım projesi yönetimi için kullanılan güncel yaklaşımları, teknikleri ve araçları tanımalarını sağlamaktır. Öğrencilerin bir yazılım sistemini tasarlayabilmeleri, dökümante edebilmeleri, sistemi gerçekleyebilmek için gereken zaman ve insan kaynaklarını planlayarak yönetebilmeleri, riskleri yönetmeleri ve ekip çalışması yapabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Proje aşamaları. Yazılım projelerine özgü zorluklar. Proje yönetimi bilgi alanları ve yönetim prensipleri. Zaman planlaması ve yönetimi: work break-down structure analizi, Gantt chart oluşturma, kritik yol analizi. Maliyet planlaması ve yönetimi: earned value analysis. Tahmin yöntemleri. Risk yönetimi. Yazılım geliştirme modelleri. Yazılım gereksinim analizi, tasarım, gerçekleme, test, bakım ve konfigürasyon süreçlerini yönetmek. Çevik yazılım geliştirme süreçleri: Scrum ve Kanban. İnsan ve iletişim yönetimi. Proje kapanış fazı. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılım projesi geliştirme sürecini planlayabilme | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | Zaman ve insan gibi proje kaynaklarını yönetebilme | Tartışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yazılım projesi dökümantasyonu yapabilme | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Yazılım proses modellerini sınıflandırabilme ve uygulayabilme | ||
5 | Çevik yazılım geliştirme tekniklerini kullanabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Course, Basic Definitions, Project Life Cycle | |
2 | Introduction to Project Management, Documentation, Github & Jira & Confluence | |
3 | Time Management | |
4 | Estimation Techniques | |
5 | Cost Management, Analyzing a Sample Project (in-class activity) | |
6 | Risk Management | |
7 | Software Process Models | |
8 | Midterm | |
9 | Requirements Specification & Analysis, Design, Implementation | |
10 | Testing, Quality Management, Evolution & Configuration Management | |
11 | Agile Approaches | |
12 | Scrum & Kanban, Kanban Game (in-class activity) | |
13 | People and Communication Management, Project Closure | |
14 | Student Project Presentations |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK), Project Management Institute (PMI), Inc., 2000. Software Engineering, Ian Sommerville, Pearson Education, 10th Ed., 2015. Software Engineering: A Practitioner’s Approach, Roger S. Pressman and Bruce Maxim, 9th Ed., 2020. Managing and leading software projects, Richard E. Fairley, John Wiley & Sons, 2011. Applied software project management, A. Stellman and J. Greene, O'Reilly Media, 2005. Introduction to software project management, Adolfo Villafiorita, CRC Press, 2014.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılım projesi geliştirme sürecini planlayabilme | ||||||||||||
2 | Zaman ve insan gibi proje kaynaklarını yönetebilme | ||||||||||||
3 | Yazılım projesi dökümantasyonu yapabilme | ||||||||||||
4 | Yazılım proses modellerini sınıflandırabilme ve uygulayabilme | ||||||||||||
5 | Çevik yazılım geliştirme tekniklerini kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 32 |
1. Proje / Tasarım | 22 |
1. Ödev | 6 |
2. Ödev | 18 |
3. Ödev | 22 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 75 |
1. Final | 25 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |