Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Tasarım ve Bilgisayar Mimarisi | SWE 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖZDE YOLCU ÖZTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bool cebri, lojik kapılar ve sayı sistemlerinin öğretilmesi. Bilgisayar sistemleri ve teknolojileri, bilgisayar sistemlerinin başarımı, yönerge kümesi mimarisi, program dönüşümü ve başlatma süreçleri, bilgisayarlar için aritmetik konularının aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar sistemleri ve teknolojileri, bilgisayar sistemlerinin başarımı, boole cebri, lojik kapılar, sayı sistemleri, yönerge kümesi mimarisi, program dönüşümü ve başlatma süreçleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Boolean matematiği bilir, lojik ifadeleri sadeleştirir. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Bilgisayar sistemlerini ve teknolojilerini tanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Bilgisayar sistemlerinin başarımını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğrenir | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yönerge kümesi mimarisini, program dönüşüm ve başlatma süreçlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (bilgisayar teknolojileri, programların çalıştırılması, bilgisayar mimarisinin tanımı) | |
2 | Bilgisayarların performansı | |
3 | Boole cebri lojik ifadelerin sadeleştirilmesi, | |
4 | MIPS komut seti mimarisine giriş | |
5 | Sayı sistemleri, sayıların temsil edilmesi | |
6 | Yönergeler: Komut seti yapısı | |
7 | Yönergeler: Mantıksal işlemler | |
8 | Yönergeler: Kontrol, transfer ve karşılaştırma işlemleri | |
9 | Yönergeler: Fonksiyonlar | |
10 | Yönergeler: karakter karaktarlarının temsili | |
11 | Programların makine diline çevrilmesi ve başlatılması | |
12 | aritmetik işlemler | |
13 | Kayan noktalı sayılar | |
14 | Proje çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Computer Organization and Design, The Hardware and Software Interface, D.A.Patterson, Morgan Kaufmann. 2. Computer Architecture a Quantitative Approach, D.A.Patterson, Morgan Kaufmann. 3. Computer Architecture, Single and Parallel Systems, M. Zargham, Prentice Hall. 4. Computer System Architecture, M.Mano, Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Boolean matematiği bilir, lojik ifadeleri sadeleştirir. | ||||||||||||
2 | Bilgisayar sistemlerini ve teknolojilerini tanır | ||||||||||||
3 | Bilgisayar sistemlerinin başarımını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğrenir | ||||||||||||
4 | Yönerge kümesi mimarisini, program dönüşüm ve başlatma süreçlerini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
2. Proje / Tasarım | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |