Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazılım Mühendisliğinde Problem Çözümleme SWE 101 1 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı yazılım mühendisliğinde sistematik düşünmeye dayalı temel bilgiler vermektir. Bu doğrultuda, algoritma ve sözde kod yazımı ile birlikte akış diyagramı çizimi detaylı olarak anlatılacaktır.

 

Dersin İçeriği

Dersin ana içeriği algoritma, sözde kod ve akış diyagramı konularından oluşmaktadır. Ayrıca, programlama kavramı ve programlama dilleri, programlama dillerindeki değişken, karar yapısı, döngü, dizi, string, yapı, fonksiyon, dosya kullanımı kavramları da yapısal programlama altında anlatılacaktır. 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlamanın temel prensiplerini öğrenir Anlatım, Tartışma, Rol Oynama,
2 Nasıl algoritma, sözde kod yazılacağını ve akış diyagramı çizileceğini öğrenir Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Tartışma, Anlatım, Gözlem,
3 Yapısal programlamayı ve temelini oluşturan değişken kavramı, karar yapıları, iterasyonlar, döngüler, diziler ve alt yordamları öğrenir Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Tartışma, Anlatım,
4 Nesneye Dayalı Programlama hakkında temel bilgi sahibi olur Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım,
5 Ders içeriğindeki temel başlıkları destelemek için C/C++ programlama dilini öğrenir Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Tartışma, Anlatım,
6 Algoritmik düşünce yapısına sahip olur Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı & Giriş
2 Yazılım Mühendisliği Yaşam Döngüsü ve Algoritma Kavramı
3 Algoritma ve Sözde Kod Yazma
4 Akış Diyagramı
5 Programlama ve Programlama Dili Kavramı
6 Yapısal Programlama Kavramı
7 Değişken Kavramı, Karar Yapıları, İterasyonlar, Döngüler
8 Yıl İçi Sınavı
9 Diziler (Sayı ve Karakter Dizileri)
10 Alt Yordam Kavramı
11 Alt Yordam Kavramı
12 İşaretçiler ve Dinamik Hafıza Yönetimi
13 Nesneye Dayalı Programlama
14 Dosyalarda Giriş/Çıkış İşlemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

- C++ How to Program, Deitel, P, Deitel H., Ninth Edition

- Think Like a Programmer, An Introduction to Creative Problem Solving, A. Anton Spraul, No Starch Press, 2012.

- Introduction to Algorithms, Thomas, H. Cormen, 3rd Edition, MIT Press

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Programlamanın temel prensiplerini öğrenir
2 Nasıl algoritma, sözde kod yazılacağını ve akış diyagramı çizileceğini öğrenir
3 Yapısal programlamayı ve temelini oluşturan değişken kavramı, karar yapıları, iterasyonlar, döngüler, diziler ve alt yordamları öğrenir
4 Nesneye Dayalı Programlama hakkında temel bilgi sahibi olur 5 5 5 5
5 Ders içeriğindeki temel başlıkları destelemek için C/C++ programlama dilini öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6 Algoritmik düşünce yapısına sahip olur 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 4 4 16
Final 1 3 3
Kısa Sınav 2 1 2
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5