Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pdr Araştırma Semineri | EPH 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Okul öncesi, ilk ve orta öğretim okullarındaki eğitsel, mesleki, kişisel rehberlik etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması, çeşitli konularda grup rehberliği programlarının geliştirilerek uygulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | PDR´de uygulama alanlarını tanır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Farklı kurumlarda PDR uygulamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
3 | Kişisel rehberlik hizmetleri programları geliştirir | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Test ve test dışı teknikleri kullanır | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Test ve test dışı teknikleri değerlendirir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Uygulama alanlarına sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve kapsamının verilmesi | |
2 | Danışma yer ve ortamlarının belirlenmesi | |
3 | Uygulama koşullarının gözden geçirilmesi | |
4 | Uygulama kapsamında istenen bilgi ve becerilerin verilmesi | |
5 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
6 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
7 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
8 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
9 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
10 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
11 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
12 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
13 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi | |
14 | Haftalık yapılan alan çalışmalarının incelenmesi ve süpervizyon verilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alim Kaya, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Anı yayıncılık |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | PDR´de uygulama alanlarını tanır |
2 | Farklı kurumlarda PDR uygulamalarını anlatır. |
3 | Kişisel rehberlik hizmetleri programları geliştirir |
4 | Test ve test dışı teknikleri kullanır |
5 | Test ve test dışı teknikleri değerlendirir |
6 | Uygulama alanlarına sınıflandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |