Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri | EPH 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarının felsefi ve kuramsal temellerini, kullandıkları ilke ve teknikleri kavramalarını sağlamaktır. Ayrıca ilgili kuramların hangi psikolojik sorunlarda daha etkili olduğunu, ilgili kuramlara göre vaka kavramsallaştırmayı ve kuramların birbirine göre yetersiz ve üstün yanlarını ayırt etmeyi başarmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının başlangıcı ve tarihi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel yaklaşımların gelişimi ve günümüzdeki durumunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının kuramsal temellerini ve temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Güncel yaklaşımların her birinde vaka kavramsallaştırmayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Güncel yaklaşımların her birinde danışma planlama ve değerlendirme süreçlerinin nasıl olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Güncel yaklaşımlarda kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Güncel yaklaşımların etkililiği ve eleştiri alan yönlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik danışma ve psikoterapi nedir | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Kısa süreli dinamik psikoterapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Kısa süreli dinamik psikoterapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Duygu odaklı terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Duygu odaklı terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Şema terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Şema terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Yaratıcı sanat terapileri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Yaratıcı sanat terapileri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Gelişimsel nörobiyoloji ve bağlanma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Gelişimsel nörobiyoloji ve bağlanma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Vaka Analizleri ile Kuramları Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Vaka Analizleri ile Kuramları Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cozolino, L. (2010). The Neuroscience of Psychotherapy: Healing the Brain (Second Edition). NY: W. W. Norton & Company, Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Güncel yaklaşımların gelişimi ve günümüzdeki durumunu bilir. | |
2 | Güncel psikolojik danışma yaklaşımlarının kuramsal temellerini ve temel kavramlarını bilir. | |
3 | Güncel yaklaşımların her birinde vaka kavramsallaştırmayı bilir. | |
4 | Güncel yaklaşımların her birinde danışma planlama ve değerlendirme süreçlerinin nasıl olduğunu açıklar. | |
5 | Güncel yaklaşımlarda kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | |
6 | Güncel yaklaşımların etkililiği ve eleştiri alan yönlerini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |