Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzaktan Öğretimde Ders Tasarımı ve Geliştirilmesi UET 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ONUR İŞBULAN
Dersi Verenler Doç.Dr. ONUR İŞBULAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. EBRU ALBAYRAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Uzaktan eğitimde ders tasarımı ve geliştirilmesi basamaklarını kavrayabilme

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzaktan eğitimde ders tasarım süreçlerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem,
2 Uzaktan eğitimde ders tasarlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem,
3 Uzaktan eğitimde tasarım faktörlerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem,
4 Uzaktan eğitimde tasarım modellerini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Öğretim tasarımı
3 Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı
4 Uzaktan eğitimde öğretim tasarımına etki eden faktörler
5 Uzaktan eğitimde Sistem yaklaşımı
6 Genel tasarım yaklaşımı
7 Ara değerlendirme
8 Uzaktan eğitimde önemli olan tasarım faktörleri
9 Uzaktan eğitimde öğretim yöntem ve stratejileri
10 Uzaktan eğitimde öğretim ortam
11 Uzaktan eğitim tasarım modeli
12 Projelerin sunumu
13 Projelerin değerlendirilmesi
14 Projelerin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu


 

Ders Kaynakları

1. Kaya, Zeki. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem Yayıncılık
2. Demiray, Uğur. (1997). Uzaktan Eğitim Uygulamaları. Anadolu Üniversitesi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. X
2 Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. X
3 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. X
4 Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. X
5 Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. X
6 Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. X
7 Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. X
8 Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. X
9 Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. X
10 Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
11 Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Uzaktan eğitimde ders tasarım süreçlerini kavrayabilir.
2 Uzaktan eğitimde ders tasarlayabilir.
3 Uzaktan eğitimde tasarım faktörlerini kavrayabilir.
4 Uzaktan eğitimde tasarım modellerini kavrayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6