Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitim ve Öğretime Giriş | UET 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Ebru ALBAYRAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uzaktan eğitime yönelik giriş niteliğinde temel bilgilerin kavranabilmesidir. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimin tanımını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Uzaktan öğretim uygulamalarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan eğitim, temelleri ve tarihi | |
2 | Uzaktan eğitim sistemi ve temel bileşenleri | |
3 | Uzaktan eğitimde roller | |
4 | Uzaktan öğretim teknolojileri | |
5 | Uzaktan eğitim yönetim modelleri | |
6 | Uzaktan eğitim yönetim yazılımları | |
7 | Uzaktan eğitim etkinliklerinin tasarımlanması | |
8 | Uzaktan öğrenme ve ilkeleri | |
9 | İşbirliği geliştirme | |
10 | Etkileşim | |
11 | Uzaktan eğitim teknolojisi ve etkileşimin sağlanması | |
12 | Uygulama geliştirme | |
13 | Uygulama geliştirme | |
14 | Final Projelerinin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kaya, Zeki. (2002). Uzaktan Eğitim. Pegem Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimin tanımını yapar. | |||||||||||
2 | Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini açıklayabilir | |||||||||||
3 | Uzaktan öğretim uygulamalarını ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |