Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ofis Yazılımları ADA 111 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

İşlem Tabloları

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, Öğr.Gör. ESRİN PALAS,
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. Selçuk NAM

Öğr.Gör. ESRİN PALAS BOZKURT

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Ofis yazılımları dersinde; çeşitli kurumların ortak olarak gereksinim duyduğu kayıtların nasıl tutulduğunu anlayabilmelerini, yazışma kurallarını bilmelerini, bilgilerini yapacakları sunum vasıtasıyla aktarabilmeyi, verileri listeler halinde düzenleyebilmelerini, özetlenmesini, karşılaştırılmasını ve grafiksel biçimde sunmasını çeşitli uygulamalar ile gerçekleştirebilmelerine imkan verirİş yaşamı ve ofis ortamında kullanılan yazılımların tanıtılması, kullanılması ve tekniklerinin gösterilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Microsoft Office bileşenleri, Word, Excel, Powerpoint

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kelime işlemcileri kullanabilir, yazışma kurallarını öğrenebilir, profesyonel düzenlemeler yapabilir. Anlatım,
2 Hesap tabloları programlarını kullanabilir, fonksiyonlarla çalışabilir, grafikler çizerek verilere yorum katabilir. Anlatım, Tartışma,
3 Sunum programlarını kullanarak bilgileri dinleyicilere aktarabilir, görsel efektler kullanarak profesyonel görünüm verebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Microsoft Word Programını Çalıştırma, Başlık Çubuğu, Hızlı Erişim Araç Çubuğu, Dosya Sekmesi, Şerit, Düzenleme Penceresi, Kaydırma Çubukları, Durum Çubuğu, Görünüm Düğmeleri, Yakınlaştır, Cetvel
2 Microsoft Word programında yapılan temel ve basit işlemler, belge kaydetme, belge görüntüleme ve yazdırma işlemleri, sayfa düzeni, yardım menüsü kullanımı
3 Microsoft Word'de metin biçimlendirme; Yazı Tipini Seçme, Karakter Büyüklüğü, Karakter Yapısını Değiştirme İşlemleri, Biçim Boyacısını Kullanarak Biçimleri Kopyalamak
4 Microsoft Office Excel’in Tanıtımı, MS Office Excel Tasarımı Ve Programını Çalıştırma, Varolan Dosyaları Office Sürümünde Açma, Dosya Menüsünde Bulunan Başlıca İkonlar Ve Görevleri
5 Hücrelerde Bilgi Yapısı, Hücrelere Açıklama Eklemek, Formüllere Genel Bakış, Formülün Parçaları
6 İşlevlerle çalışmak, mantıksal fonksiyonlar
7 Metin ve veri işlemleri
8 Grafiklerle çalışmak, Yeni bir grafik yaratmak, Grafik türünü belirleme,
9 Grafiklerin görünümünü değiştirmek, Grafik türleri
10 Vize Haftası
11 Mıcrosoft PowerPoint; Sunuyu Etkin Kılacak Detaylar, Başarılı Bir Sunum İçin Gereklilikler, PowerPoint ile çalışmaya başlamak,PowerPointi Açma, PowerPoint Sunusu Hazırlama, PowerPoint’ te Şerit ve Özellikleri, Komutların Şeritteki Konum ve Fonksiyonları
12 Microsoft PowerPoint; Sunu Görünümleri, Düzenleri, Tasarımları ve Metin Ekleme, Sunum Görünümleri ve Türleri
13 Microsoft PowerPoint; Sunuya Resim, Tablo ve Çizim Nesneleri Ekleme, Slayt Gösterisi Düzenleme ve Sunumun Çıktısını Alma
14 Gözden Geçirme ve Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Adapazarı Meslek Yüksekokulu "Ofis Yazılımları" Ders Notları

Ders Kaynakları

[2] Katherine Murray; MS Office 2007ye İlk Bakış,Bölüm 2.5, Arkadaş Yayınevi
[3] John Pierce ve Diğerleri; 2007 Microsoft Office System, 4.Bölüm: Excel ; Microsoft Press

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak.
2 Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar.
3 Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır.
4 Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır.
5 Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır.
6 Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır.
7 Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır.
8 Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar.
9 Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Kelime işlemcileri kullanabilir, yazışma kurallarını öğrenebilir, profesyonel düzenlemeler yapabilir.
2 Hesap tabloları programlarını kullanabilir, fonksiyonlarla çalışabilir, grafikler çizerek verilere yorum katabilir.
3 Sunum programlarını kullanarak bilgileri dinleyicilere aktarabilir, görsel efektler kullanarak profesyonel görünüm verebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 300
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12
Dersin AKTS Kredisi 5