Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | ATA 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atatürk’ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 21. Yüzyıl’da Türklerin durumunu kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Atatürk’ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı | |
2 | Yenilik ve benzeri kavramlar | |
3 | Osmanlı Devleti’nin yapısı ve çözülme sebepleri | |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | |
5 | Osmanlı Devleti’nde Meşruti gelişmeler ve entellektüel hareketler | |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | |
7 | İttihat ve Terakki Partisinin yönetimi ve devletin son aşaması | |
8 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | |
12 | Mustafa Kemal Paşa’nın fikirleri ve Anadolu’ya geçişi | |
13 | Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | |
14 | İstanbul’un işgali, Türk halkının tepkisi ve diğer önemli gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. 2. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990. 3. Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003. 4. “Atatürk” maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990. 5. Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990. 6. Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983. 7. Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir, 1987. 8. Meclis-i Mebusan Zabıt Cerideleri 9. Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | ||||||
4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | |||||||||
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | |||||||||
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | |||||||||
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | |||||||||
5 | 21. Yüzyıl’da Türklerin durumunu kavramış olmak | |||||||||
6 | Atatürk’ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | |||||||||
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | |||||||||
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |