Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Müzikoloji | DKS 414 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzikoloji ve Etnomüzikoloji çalışmaları hakkında bilgi edinmek,ayrıca edindikleri bilgileri uylamalı çalışmalar üzerinde göstermek ve müzik bilimine katkı sağlamak olacaktır. |
Dersin İçeriği | Avrupa Karşılaştırmalı Müzikolojisine iki temel yaklaşımın egemen olduğu söylenebilir. Bunlar; Kültürel Evrimcilik ve Difüzyonizm teorileridir. Aslında karşılaştırmanın çıkış noktası Avrupa menşelidir. Karşılaştırmalı Müzikoloji temelde Darwin’in evrim teorisinden beslenmiştir. Kültürde uygulanış biçimi de Batı veya Avrupa dünyasının diğer toplumlardan daha üstün olduğu aksiyomu üzerine yaslanmıştır. Bu noktadan hareketle de insan toplulukları; “ilkel-barbar-uygar” olarak sınıflandırılmış ve bununla beraber toplumların basitten karmaşığa doğru evrildiği ve en üst toplum seviyesine de batı medeniyeti oturtulmuştur. Kurulan bu hiyerarşiden hareketle de dünyadaki ilkel ve barbar toplumların müziklerinin içerisinde uygar toplum olarak kabul edilen batı medeniyetinin gelişim hareketlerinin izlenebileceğine inanılmıştır. Ülkemize aksettiği şekli ile örneklendirecek olursak; Bartok’un 1936’da ülkemize gelip, güney bölgelerinde araştırmalar yaparken bulmayı umduğu şey de tam olarak budur: Kendi atalarının müziklerinden izler bulmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | |
3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||
5 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etnomüzikolojide Karşılastırmalı müzikoloji arasındaki kriterleri inceler | 1. Hafta Ders Notu |
2 | Sistematik müzikolojide karşılaştırmalı müzikolojinin analiz yöntemlerini çalışır. | 2. Hafta Ders Notu |
3 | Karşılastırmalı Müzikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tartışır. | 3. Hafta Ders Notu |
4 | Sosyal bilimlerde kullanılan teorileri inceler | 4. Hafta Ders Notu |
5 | Dünyada Karşılaştırmali müzikoloji çalışmalarını inceler | 5. Hafta Ders Notu |
6 | Karşılaştırmalı Müzikoloji örnekleri üzerinden yöntem belirler | 6. Hafta Ders Notu |
7 | Örneklerini tartışır | Grup Çalışması |
8 | Örneklerini tartışır | Grup Çalışması |
9 | Örneklerini tartışır | Grup Çalışması |
10 | Örneklerini tartışır | Grup Çalışması |
11 | Grup çalışması- Örnekler üzerinde ürettiği çalışma üzerinde çalışır | Grup Çalışması |
12 | Grup çalışması- Örnekler üzerinde ürettiği çalışma üzerinde çalışır | Grup Çalışması |
13 | Grup çalışması- Örnekler üzerinde ürettiği çalışma üzerinde çalışır | Grup Çalışması |
14 | Yaptığı karşılaştırmalı Müzikoloji çalışması sunumunu yapar | Grup Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Her hafta için düzenlenen ders notları hazırlanır |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 2 | 4 | 2 | 4 | 0 | 3 | 0 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
2 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | ||
3 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip ol | ||||||||||||
4 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | 2 | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | |||||
5 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |