Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Viyola) | CVI 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Saz semaisi formunu tanımak ve bu formdaki örnek eserleri icra edebilmek. Ferahfeza ve Acem Aşiran makan dizilerinin ve bu makam dizilerine örnek eserlerinin icra edilebilmesi. Sonate formunda bir eser çalabilmek. Hem sağ kol hemde sol el hareketlerini pekiştirmek için farklı nota ve bağlı çalma teniklerinde kromatik çalış konusu. Sol el tekniğinin gelişmesi için 2. ve 3. pozisyon parmak teknikleri. |
Dersin İçeriği | Saz semaisi formu hakkında genel bilgi ve bu formda Acem Aşiran örnek eserler. Ferahfeza ve Acem Aşiran Hakkında genel bilgi ve bu konuda örnek eserler. Sol el tekniğinin kromatik ses dizilerinde gelişimi için uygulama çalışmaları ve bu çalışmaların kapsamında sağ kol bağlı çalım tekniklerinin de pekiştirilmesi. İleri seviye sol el tekniğinde 2. ve 3. pozisyon parmak teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Saz semaisi,peşrev,medhal formunda eserler icrası gelişir. | ||
2 | Acem Aşiran, Ferahfeza makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||
3 | İleri seviye yay ve sol el tekniği gelişir. | ||
4 | Çok bağlı yay tekniğini pekişir | ||
5 | Acilitesini geliştirir. | ||
6 | Sonat formunda yorumlamayı pekiştirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saz semaisi formu ve Acem Aşiran makam dizisi hakkında genel bilgi.Acem Aşiran saz semaisi-Erol Sayann | TRT |
2 | No1,2,3 | Kayser Viola Method 36 Studies op.20 (Viola: op.55) |
3 | 2.Haftanın tekrarı. İleri seviye bölümünden sayfa:16 ilk 4satır ve fa majör gamı,sayfa:17 no8 | Hans Sitt Praktische Viola Method |
4 | Acem Aşiran Medhal-Aydın Oran /İleri seviye bölümünden sayfa:19 ilk 2 satır ve fa,sol majör gamları sayfa:20 nno13 | TRT / Hans Sitt Praktische Viola Method |
5 | Sonate Sol minör-Hennry Eccles 1.2. bölümler. | İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi. |
6 | Sayfa:40 Kromatik sesler konusu (ileri seviye kısmından). | Hans Sitt Praktische Viola Method |
7 | 1.Haftanın tekrarı. | TRT |
8 | Vize | |
9 | No1,2 / Nihavend peşrev Gazi Giray Han | 24 Leichte Melodische Viola Studie-Op.86 Johannes Palaschko /TRT |
10 | 2. ve 3. haftaların tekrarı. | |
11 | Sayfa:40 Kromatik sesler konusu (ileri seviye kısmından). | Hans Sitt Praktische Viola Method |
12 | Ferahfeza Peşrev-Zeki Mehmet Ağa | TRT |
13 | 9..Hafta tekrarı | |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT, Kayser Viola Method 36 Studies op.20 , İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı kütüphanesi. Hans Sitt Practical Viola Method İleri Seviye Kısmı. 24 Leichte Melodische Viola Studie Johannes Palaschko. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Saz semaisi,peşrev,medhal formunda eserler icrası gelişir. | 5 | |||||||||||
2 | Acem Aşiran, Ferahfeza makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||||||||||||
3 | İleri seviye yay ve sol el tekniği gelişir. | ||||||||||||
4 | Çok bağlı yay tekniğini pekişir | ||||||||||||
5 | Acilitesini geliştirir. | ||||||||||||
6 | Sonat formunda yorumlamayı pekiştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |