Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistematik Müzikoloji | DKS 415 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sistematik müzikoloji , çoğunlukla Orta Avrupa'da kullanılan , müzikolojinin çeşitli alt disiplinleri ve paradigmaları için kullanılan bir şemsiye terimdir . "Sistematik müzikoloji geleneksel olarak, akustik, fizyoloji, psikoloji, antropoloji, müzik teorisi, sosyoloji ve estetik gibi farklı bakış açılarından müziğin temellerini keşfetmeyi amaçlayan disiplinler arası bir bilim olarak düşünülmüştür. Günümüzde en önemli alt disiplinler müzik psikolojisi , sosyomüzikoloji (müzik sosyolojisi), müzik felsefesi (müzik felsefesi), müzik akustiği (müzik fiziği), müziğin bilişsel sinirbilimi ve müziğin bilgisayar bilimleridir ( ses ve müzik hesaplaması , müzik bilgisi alma ve müzikolojide hesaplama dahil). Bu alt disiplinler ve paradigmalar , müziğin belirli tezahürlerinden ziyade genel olarak müzikle ilgili soruları ele alma eğilimindedir . Springer Sistematik Müzikoloji El Kitabı'nda, "(bölümler) alandaki ana konuları, Müzik Akustiği, Sinyal İşleme, Müzik Psikolojisi, Psikofizik/Psikoakustik ve Müzik Etnolojisi'ni takip ederken, Somutlaştırılmış Müzik Bilişi ve Medya Uygulamaları gibi son araştırma eğilimlerini de dikkate alır. Müzik Teorisi veya Müzik Felsefesi gibi diğer konular ilgili bölümlere dahil edilmiştir.
|
Dersin İçeriği | Günümüzde en önemli alt disiplinler müzik psikolojisi , sosyomüzikoloji (müzik sosyolojisi), müzik felsefesi (müzik felsefesi), müzik akustiği (müzik fiziği), müziğin bilişsel sinirbilimi ve müziğin bilgisayar bilimleridir ( ses ve müzik hesaplaması , müzik bilgisi alma ve müzikolojide hesaplama dahil). Bu alt disiplinler ve paradigmalar , müziğin belirli tezahürlerinden ziyade genel olarak müzikle ilgili soruları ele alma eğilimindedir . Springer Sistematik Müzikoloji El Kitabı'nda, "(bölümler) alandaki ana konuları, Müzik Akustiği, Sinyal İşleme, Müzik Psikolojisi, Psikofizik/Psikoakustik ve Müzik Etnolojisi'ni takip ederken, Somutlaştırılmış Müzik Bilişi ve Medya Uygulamaları gibi son araştırma eğilimlerini de dikkate alır. Müzik Teorisi veya Müzik Felsefesi gibi diğer konular ilgili bölümlere dahil edilerek incelenir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip olur | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Analiz etme yeteneği kullanrak müzikte kaliteli müziğe ulaşır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistematik müzikolojinin kapsamına giren araştırma alanları arasında bilişsel müzikoloji , | 1. Hafta Ders Notu |
2 | Nöromüzikoloji çalışmaları | 2. Hafta Ders Notu |
3 | Biyomüzikoloji çalışmaları | 3. Hafta Ders Notu |
4 | Müzik bilişi çalışmaları | 4. Hafta Ders Notu |
5 | Akademik bir disiplin olarak sistematik müzikoloji, müzik teknolojisi , müzik bilgisi alma ve müzik robotiği gibi pratik odaklı disiplinlerle yakından ilişkilidir . | Verilen kaynaklar üzeriinde okumalar |
6 | Sistematik müzikolojinin Avrupa'daki kökenleri antik Yunan'a kadar uzanan çalışmalar | Grup Çalışması |
7 | Pisagor , Aristoteles , Platon ve Aristoksenus gibi filozoflar müzik hakkında genel sorular üzerine çalışmalar | Grup Çalışması |
8 | Örnekler üzerinde tartışmalar | Grup Çalışması |
9 | Estetik , felsefe , semiyotik , hermeneutik , müzik eleştirisi , medya çalışmaları , kültürel çalışmalar , cinsiyet çalışmaları ve (teorik) sosyoloji gibi alan çalışmaları | Grup Çalışması |
10 | Bilime yönelenler ise disiplinlerini deneysel ve veri odaklı olarak görme ve yöntemlerini geliştirmek | Sözlü sunum ve Beyin Fırtınası |
11 | Düşünme biçimlerini psikoloji , akustik , psikoakustik , fizyoloji , bilişsel bilim ve (deneysel) sosyolojii eğilimli çalışmalar | Sözlü sunum ve Beyin Fırtınası |
12 | Histografi çalışmaları ve yeni yaklaşımlar | Sözlü sunum ve Beyin Fırtınası |
13 | Karşılaştırmalı Müzikoloji eğilimli Sistematik çalışmaları | Sözlü sunum ve Beyin Fırtınası |
14 | Genel Değerlendirme | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | |
2 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahip olur | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |
3 | Analiz etme yeteneği kullanrak müzikte kaliteli müziğe ulaşır | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 16 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |