Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Viyola) | CVI 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düzgün bir viyola ve yay tutuşu. Ritmik uygulamalar, egzersizler, etüdler, parçalar ile sol el parmak ve sağ kol yay tekniğini güçlendirmek. |
Dersin İçeriği | viyola ve yayı doğru tutuş kuralları. Tüm tellerde ritmik kol hareketleriyle yay egzersizleri. Sol el ve sağ kol egzersizleriyle örnek uygulama parçaları, etüdler. Sağ kol yay tekniğini güçlendirici ritmik parçalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yay kullanım tekniğini geliştirir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Acilitesini geliştirir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Viyola hakkında genel bilgi.Viyola ve yayı doğru tutuş kuralları.Boş tellerde yay egzersizleri.Sol elin tellerdeki doğru konumu ve pratik uygulama çalışmaları,sayfa:8,9 | Carl Weber Premier Viola Method |
2 | 1.Haftanın tekrarı.Tüm tellerde 4.parmak kullanımı sayfa:9,parmak teknikleri sayfa:10,11/sayfa:6 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
3 | Do majör,sol majör gamları (1 oktav)sayfa:11./sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 parça no17 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
4 | 2.Haftanın tekrarı.Geniş yay kullanımı konusu no1 | Cassi Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
5 | 1.Haftanın tekrarı.Do majör gamı.sayfa:13 no23 | Berta Volmer Viola Method1 |
6 | Boş tellerde ritmik yay teknikleri,no2 /Rast ve Buselik makam seslerinde örnek uygulamalar /düet veya trio örnek eser uygulamaları . | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1,TRT |
7 | 2.Haftanın tekrarı.Boş tellerde 2 bağlı-bağsız yay teknikleri no3,4 /Medhal formunda bilgi ve Rast Medhal Amir Ateş | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1,TRT |
8 | Vize | |
9 | Sol majör gamı sayfa:11/ Sayfa:15 no29 a,b,c uygulamaları /Buselik Medhal Aydın Oran | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1,TRT |
10 | 9.Haftanın tekrarı.Her telde 2 bağlı ve triole uygulamalar no5,6 / Rast Medhal Ali Rıfat Bey /sayfa:44 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts, TRT,Carl Weber Premier viola medhod |
11 | Re majör ,fa majör gamları sayfa:12,13 ,sayfa:45 | Carl Weber Premier Viola Method/Carl Weber PAremier viola medhod |
12 | Sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 no17./ No1 | Berta Volmer Viola Method1/Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
13 | Tüm tellerde 4.parmak egzersizleri sayfa:18 no34 | Berta Volmer Viola Method1 |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Carl Weber Premier Viola Method, Berta Volmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free mini Open String Workouts |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yay kullanım tekniğini geliştirir. | ||||||||||||
2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | ||||||||||||
3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | ||||||||||||
4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | ||||||||||||
5 | Acilitesini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
1. Ara Sınav | 55 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |