Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Usûlleri II | TMU 402 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Türk Müziği Usulleri I dersini almak ve başarılı olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Cemal KARABAŞOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Mûsikîsinde kullanılan usûller ve uygulamaları hakkında bilgi kazanmak |
Dersin İçeriği | Türk Mûsikîsinde Kullanılan Usûller ve Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metronom ve çalgı uygulamaları | |
2 | Metronom ile basit ve bileşik usul uygulamaları | |
3 | Metronom ile Sengin Semai bileşik usul uygulamaları | |
4 | Sengin Semai bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
5 | Metronom ile Devr-i Hindi bileşik usul uygulamaları | |
6 | Devr-i Hindi bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
7 | Metronom ile Devr-i Turan bileşik usul uygulamaları | |
8 | Devr-i Turan bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
9 | Metronom ile Düyek bileşik usul uygulamaları | |
10 | Düyek bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
11 | Metronom ile Müsemmen bileşik usul uygulamaları | |
12 | Müsemmen bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
13 | Aksak ve Evfer bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
14 | Aksak semai ve Curcuna bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı (1994), Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | ||||||||||||
2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | ||||||||||||
3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | ||||||||||||
4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | ||||||||||||
5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | ||||||||||||
6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |