Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Tarihi | TRH 101 | 1 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | müzik tarihi hakkında öğrencinin ayrıntılı olarak bilgilendirilmesi |
Dersin İçeriği | Batı müziği tarihini dönemleri itibariyle, tasnifleyip, dönem özelliklerini belgeleri ile göstermek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik tarihinde ilk dönemler | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | müzik tarihinde kronolojik gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | müzik tarihinde özel dönemler, evreler | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | müzik tarihinde önemli kişiler | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | müzik tarihinde önemli olay ve olgular | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | tarih öncesi çağlarda müzik | yok |
2 | eski uygarlıklarda müzik | yok |
3 | antik yunan ve roma müziği | yok |
4 | erken ortaçağ müziği | yok |
5 | Orta Çağ'da müzik | yok |
6 | Ortaçağ'dan Rönesans'a müzik | yok |
7 | rönesans müziği ve yayılışı | yok |
8 | rönesans müziğinin zirvesi | yok |
9 | erken barok müzik | yok |
10 | barok dönem | yok |
11 | müzikte klasik dönem | yok |
12 | romantik dönem | yok |
13 | yeni müzik | yok |
14 | yeni müzik çalışmaları | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | Dünya Müziği, P.V.Bohlman Müzik tarihi, Mehmet Kaygısız Müziğin Tarihsel Evrimi, Fırat Kutluk |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik tarihinde ilk dönemler | 5 | |||||||||||
2 | müzik tarihinde kronolojik gelişmeler | 5 | |||||||||||
3 | müzik tarihinde özel dönemler, evreler | 5 | |||||||||||
4 | müzik tarihinde önemli kişiler | 5 | |||||||||||
5 | müzik tarihinde önemli olay ve olgular | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |