Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma II TMB 102 2 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri

TMB 101 Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma,
2 Sol ve anahtarında ve Fa anahtarlarında solfej çalışmaları yapar. Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Dikte ve deşifre yapar Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Tonalite bilgisini kavrar Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramların tekrarı.
2 Tonalite ve Majör ton biligisi. Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları.
3 Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları.
4 Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları.
5 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.Fa anahtarında solfej çalışmaları.
6 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.
7 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
8 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
9 Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
10 Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
11 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
12 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
13 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
14 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Nail Yavuzoğlu, 

Muammer Sun, Solfej 2, Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Albert Lavignac Solfej 1A, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan, Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. 5
2 Sol ve anahtarında ve Fa anahtarlarında solfej çalışmaları yapar. 5 5
3 Dikte ve deşifre yapar 5
4 Tonalite bilgisini kavrar 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 16 16
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6