Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I | TMB 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder, ezberler ve dikte eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar | |
2 | Notalar ve ritmik değerler | |
3 | Notalar ve ritmik değerler | |
4 | Aralık bilgisi ( Teorik ve uygulamalı), Sol anahtarında 2/4,3/4 ve 4/4' lük ölçü değerleriyle çalışmalar | |
5 | Solfej, ve duyuş çalışmaları. | |
6 | Solfej, ve duyuş çalışmaları. | |
7 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. | |
8 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. | |
9 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
10 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
11 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
12 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
13 | Fa anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları. | |
14 | Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Muammer Sun, Solfej I. F. Fontaine, Rirtm ve Zaman Duygusunun Temelleri Muammer Sun/ Metin Munzur, Aralık Bilgisi Mine Mucur, Solfej Kitabı Nail Yavuzoğlu, Rölatif Absolut Kulak Eğitimi 1 ve Günlük Teknik Çalışmalar Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. | 5 | |||||||||||
2 | Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. | ||||||||||||
3 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | ||||||||||||
4 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder, ezberler ve dikte eder. | ||||||||||||
5 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |