Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vııı (Viyola) CVI 408 8 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FUNDA ESİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk müziğini viola ile ileri seviyede yorumlayabilme becerisini kazandırmak. 

Dersin İçeriği

İleri seviyede sol el ve yay tekniğini içeren trt Türk müziği kaynakları ve batı müziği kaynakları : Birden fazla akorlu ve ileri seviye pozisyon tekniklerinde sol el teknikleri, ileri seviyede Türk müziği eserlerini yorumlama teknikleri( sol el ileri seviye pozisyonlu çalabilme ve ileri seviye çok bağlı yay teknikleri).

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 At an advanced level, the performance of saz semai and pieces in the form of peşrev and longa develops.
2 Advanced left hand and bow technique develops
3 Learns to interpret Turkish music works at an advanced level
4 Experiences advanced concerto interpretation
5 It improves agility.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 M. Reşat Aysu Buselik saz semaisi TRT
2 Mesut cemil nihavend saz semaisi, Refik fersan şed araban peşrev TRT
3 1. haftanın tekrarı TRT
4 Do ve fa majör ses dizileri ve minörleri Carl Fischer Scale-system adopted for viola by charlotte karman
5 2. haftanın tekrarı. No.7,36 R. Kreutzer viola method
6 4. ve 5. haftanın tekrarı. No.1,11 15 Studies for viola Hans Sitt
7 2. ve 4. haftanın tekrarı
8 Carl Stamitz in D majör Opus 1 for viola 1. bölüm İstanbul üni. kütüphanesi
9 vize
10 1. , 4. ve 8. haftaların tekrarı.
11 Tanburi cemil bey nikriz longa trt
12 Refik fersan hüzzam saz semaisi TRT
13 2. ve 8. hafta tekrarı
14 Genel tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Carl Fischer Scale-system adopted for viola by charlotte karman, R. Kreutzer viola method ,15 Studies fori vola Hans Sitt, İstanbul üni. kütüphanesi ,TRT

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 At an advanced level, the performance of saz semai and pieces in the form of peşrev and longa develops.
2 Advanced left hand and bow technique develops
3 Learns to interpret Turkish music works at an advanced level
4 Experiences advanced concerto interpretation
5 It improves agility.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5