Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vııı (Viyola) | CVI 408 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziğini viola ile ileri seviyede yorumlayabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İleri seviyede sol el ve yay tekniğini içeren trt Türk müziği kaynakları ve batı müziği kaynakları : Birden fazla akorlu ve ileri seviye pozisyon tekniklerinde sol el teknikleri, ileri seviyede Türk müziği eserlerini yorumlama teknikleri( sol el ileri seviye pozisyonlu çalabilme ve ileri seviye çok bağlı yay teknikleri). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | At an advanced level, the performance of saz semai and pieces in the form of peşrev and longa develops. | ||
2 | Advanced left hand and bow technique develops | ||
3 | Learns to interpret Turkish music works at an advanced level | ||
4 | Experiences advanced concerto interpretation | ||
5 | It improves agility. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | M. Reşat Aysu Buselik saz semaisi | TRT |
2 | Mesut cemil nihavend saz semaisi, Refik fersan şed araban peşrev | TRT |
3 | 1. haftanın tekrarı | TRT |
4 | Do ve fa majör ses dizileri ve minörleri | Carl Fischer Scale-system adopted for viola by charlotte karman |
5 | 2. haftanın tekrarı. No.7,36 | R. Kreutzer viola method |
6 | 4. ve 5. haftanın tekrarı. No.1,11 | 15 Studies for viola Hans Sitt |
7 | 2. ve 4. haftanın tekrarı | |
8 | Carl Stamitz in D majör Opus 1 for viola 1. bölüm | İstanbul üni. kütüphanesi |
9 | vize | |
10 | 1. , 4. ve 8. haftaların tekrarı. | |
11 | Tanburi cemil bey nikriz longa | trt |
12 | Refik fersan hüzzam saz semaisi | TRT |
13 | 2. ve 8. hafta tekrarı | |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Carl Fischer Scale-system adopted for viola by charlotte karman, R. Kreutzer viola method ,15 Studies fori vola Hans Sitt, İstanbul üni. kütüphanesi ,TRT |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | At an advanced level, the performance of saz semai and pieces in the form of peşrev and longa develops. | ||||||||||
2 | Advanced left hand and bow technique develops | ||||||||||
3 | Learns to interpret Turkish music works at an advanced level | ||||||||||
4 | Experiences advanced concerto interpretation | ||||||||||
5 | It improves agility. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |