Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Tanbur) | CTA 305 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Çalgı IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | Muzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri, Meşk I-II, Mevlevi Ayinleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tanbur çalgısını çalmak için teknik kazanımları geliştirmek, saz eseri icrasını ilerletmek |
Dersin İçeriği | İleri seviye çalgı parçaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanbur tekniği geliştirilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu geliştirilir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tanbur tavrı öğrenilir, saz eseri icra kabiliyeti geliştirilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kürdilihicazkar makamının icrası öğrenilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Suzidil makamının icrası öğrenilir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Mandıra usulünde saz eseri icra tekniği öğrenilir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nihavend Saz Semaisi - Mesud Cemil | |
2 | Nihavend Saz Semaisi - Mesud Cemil | |
3 | Nihavend Saz Semaisi - Mesud Cemil | |
4 | Nihavend Saz Semaisi - Mesud Cemil | |
5 | Kürdilihicazkar Peşrev - Tanburi Cemil Bey | |
6 | Kürdilihicazkar Peşrev - Tanburi Cemil Bey | |
7 | Kürdilihicazkar Peşrev - Tanburi Cemil Bey | |
8 | Yıliçi sınavı | |
9 | Kürdilihicazkar Peşrev - Tanburi Cemil Bey | |
10 | Suzidil Saz Semaisi - Sedat Öztoprak, Fahri Kopuz | |
11 | Suzidil Saz Semaisi - Sedat Öztoprak, Fahri Kopuz | |
12 | Suzidil Saz Semaisi - Sedat Öztoprak, Fahri Kopuz | |
13 | Hicaz Mandıra (Lâedrî) | |
14 | Hicaz Mandıra (Lâedrî) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili temrin, etud ve eser notaları calısılacağı zaman hoca tarafından verilir. |
Ders Kaynakları | Öğr. Gör. Korkutalp Bilgin'in tamamlanmamış, basılmamış tanbur metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tanbur tekniği geliştirilir. | ||||||||||
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu geliştirilir. | ||||||||||
3 | Tanbur tavrı öğrenilir, saz eseri icra kabiliyeti geliştirilir. | ||||||||||
4 | Kürdilihicazkar makamının icrası öğrenilir. | ||||||||||
5 | Suzidil makamının icrası öğrenilir. | ||||||||||
6 | Mandıra usulünde saz eseri icra tekniği öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |