Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Viyola) | CVI 102 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yay tekniğinin geliştirilmesi amaçlı detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma tekniği. Sağ el parmakla çalım tekniğinin pekiştirilmesi için pizzicato tekniği. Menuet formunda bir örnek eser çalışması için bu form hakkında nazari ve uygulamalı bilgiler. Öğrenilen majör gamların pekişmesi için minör gamların öğrenilmesi. Bemollü bir tonun öğrenilmesi için si bemol, sol minör, fa majör - re minör gamları. |
Dersin İçeriği | Detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma yay tekniği. Pizzicato tekniği. la,mi,si,re minör gamları. Si bemol majör-sol minör gamları. Menuet formunda örnek bir eser. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1.,2.,3. Sol el pozisyon başlangıç parmak tekniğine alışır | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Fa,si bemol majör minör gamlarını pekiştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Menuet,peşrev,oyun havası formunda çalmayı öğrenir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Hüseyni,Uşşak ve Nevâ makamı seslerini öğrenir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Acilitesini geliştirir. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa.14,15 / Hüseyni peşrev Neyzen Salih Dede | Carl Weber Premier Viola Method / TRT |
2 | Uşşak peşrev Haydar Tatlıyay 1.ve 3. pozisyon parmak tekniği başlangıç uygulamaları sayfa:48 | TRT / Carl Weber Premier Viola Method |
3 | Stacato yay tekniğinde no7,8/ Sayfa:16 , sayfa:23 no:18 ,sayfa:49 1.2.ve 3.pozisyon parmak tekniği başlangıç uygulamaları | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts/ Carl Weber Premier Viola Metod |
4 | 2.Haftanın tekrarı. Sayfa 52 | Carl Weber Premier Viola Method |
5 | 3.Haftanın tekrarı.No9,10 yay tekniği. Neva peşrevi Tanburi Cemil Bey | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1/TRT |
6 | Menuet formu hakkında bilgi ve bir örnek menuet-J.S.Bach | İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
7 | Fa majör ve re minör gamları sayfa:13 / Hüseyni oyun havası çeçen kızı Tanburi Cemil Bey | Carl Weber Premier Viola Method /TRT |
8 | 1.2.haftanın tektrarı | |
9 | vize | |
10 | No: 9,10 | Carl Weber Premier Viola Method,Cassia Harvey Viola Bowin/Free Mini Open String Workoutsts1/ |
11 | No:10 ve 1.2.haftanın tekrarı. | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
12 | 7.haftanın tekrarı | |
13 | Si bemol majör ve sol minör gamları sayfa:13 | Car Weber Premier Viola Method |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berta Vollmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free Mini Open String Workouts, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi Carl Weber Premier Viola Method. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1.,2.,3. Sol el pozisyon başlangıç parmak tekniğine alışır | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. | 5 | 5 | ||||||||
3 | Fa,si bemol majör minör gamlarını pekiştirir. | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Menuet,peşrev,oyun havası formunda çalmayı öğrenir. | 5 | |||||||||
5 | Hüseyni,Uşşak ve Nevâ makamı seslerini öğrenir. | 5 | 5 | ||||||||
6 | Acilitesini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |