Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Viyola) | CVI 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düzgün bir viyola ve yay tutuşu. Ritmik uygulamalar, egzersizler, etüdler, parçalar ile sol el parmak ve sağ kol yay tekniğini güçlendirmek. |
Dersin İçeriği | viyola ve yayı doğru tutuş kuralları. Tüm tellerde ritmik kol hareketleriyle yay egzersizleri. Sol el ve sağ kol egzersizleriyle örnek uygulama parçaları, etüdler. Sağ kol yay tekniğini güçlendirici ritmik parçalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medhal ve menuet formunda eserleri yorumlamayı pekiştirir | Tartışma, | |
2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | Tartışma, | |
3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | Tartışma, | |
4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | Tartışma, | |
5 | Acilitesini geliştirir. | Tartışma, | |
6 | Rast,Buselik seslerinde çalmayı öğrenir | ||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Viyola hakkında genel bilgiler. Viyola ve yayı doğru tutmanın kuralları. Boş tellerde yay egzersizleri. Sol elin tellerdeki doğru pozisyonu ve pratik uygulamalar, sayfa: 8,9 | Carl Weber Premier Viola Method |
2 | 1. haftanın tekrarı. 4. Tüm tellerde parmak kullanımı sayfa: 9, parmak teknikleri sayfa: 10,11 / sayfa: 6 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
3 | Do majör, sol majör diziler (1 oktav) sayfa: 11./sayfa: 7 etüt no11, sayfa: 8 parça no17 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
4 | 2. haftanın tekrarı. 1 nolu geniş yay kullanm | Cassi Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts |
5 | 1. Hafta Tekrarı. Sayfa: 13 no23 | Berta Volmer Viola Method1 |
6 | Boş tellerde ritmik yay teknikleri, no2 /Rast ve Buselik makam seslerinde örnek uygulamalar | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts |
7 | 2. haftanın tekrarı. Boş tellerde 2 adet bağsız yay tekniği No3,4 /Medhal bilgisi ve Rast Medhal Amir Ateş | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts |
8 | Ara vize | |
9 | G majör dizi sayfa: 11 / Sayfa: 15 no29 a, b, c uygulamaları /Buselik Medhal Aydın Oran | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
10 | 9. haftanın tekrarı. Rast Medhal Ali Rıfat Bey /sayfa:44 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts , TRT,Carl Weber Premier viola medhod |
11 | Re majör, f majör terazileri sayfa: 12,13, sayfa 45 | Carl Weber Premier Viola Method/Carl Weber PAremier viola medhod |
12 | Sayfa: 7 çalışma no 11, sayfa: 8 no 17./ No 1 / Rast medhal 2 Haydar Tatlıyay | Berta Volmer Viola Method1/Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts,TRT |
13 | Tüm tellerde 4. parmak egzersizleri sayfa: 18 no34 / Menuet La majör W.A.Mozart | Berta Volmer Viola Method1 /İstanbul ünv.konservatuvar kütüphanesi |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Carl Weber Premier Viola Method, Berta Volmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free mini Open String Workouts |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medhal ve menuet formunda eserleri yorumlamayı pekiştirir | ||||||||||
2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | ||||||||||
3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | ||||||||||
4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | ||||||||||
5 | Acilitesini geliştirir. | ||||||||||
6 | Rast,Buselik seslerinde çalmayı öğrenir | ||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |