Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Psikolojisi | ADA 258 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK NAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatında insan faktörünün psikol-sosyal sorunlarını ele alarak iyileştirici teorik bilgiler ve öneriler getirmek |
Dersin İçeriği | İş, Çalışma Yaşamı ve İş Analizi, Personel Seçimi, Performans Değerlendirmenin Psikolojik Boyutu, İşe Güdülenme, Personel Eğitiminin Psikolojik Boyutları, İş çevresi Koşullarının Psikolojik Boyutları, Toplu Pazarlık Psikolojisi, Emeklilik ve İşsizlik Psikolojisi, Genel Değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatı sorunlarını tespit edebilmek | Anlatım, | |
2 | Yönetici ve diğer çalışan davranışlarını inanç, değer ve tutum ağırlıklı olarak değerlendirebilmek | Anlatım, | |
3 | Bireysel ve çalışma hayatı stresini yönetmeyi açıklayabilmek | Anlatım, | |
4 | Motivasyon araçlarını etkin uygulayabilmek | Anlatım, | |
5 | Çatışma çözüm yöntemlerini aktarabilmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş, Çalışma Yaşamı ve İş Analizi | |
2 | Personel Seçimi | |
3 | Performans Değerlendirmenin Psikolojik Boyutu | |
4 | İşe Güdülenme ve İş Tatmini | |
5 | Personel Eğitimi ve Geliştirme | |
6 | İş Çevresinin Psikolojik Sonuçları | |
7 | Çalışma Yaşamında Çatışma ve Yönetimi | |
8 | İşsizlik Psikolojisi | |
9 | Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri | |
10 | Stres Nedenleri, Sonuçları, Yönetimi ve Çözümler | |
11 | Mobbing Nedenleri, Sonuçları, Yönetimi ve Çözümler | |
12 | Çalışma Hayatına İlişkin İnançlar, Değerler ve Tutumlar | |
13 | İşe Yeni Başlamanın Getirdiği Sorunlara Yönelik Çözümler | |
14 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi, Çalışma Hayatı ve Çalışan İnsan |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatı sorunlarını tespit edebilmek | |||||||||
2 | Yönetici ve diğer çalışan davranışlarını inanç, değer ve tutum ağırlıklı olarak değerlendirebilmek | |||||||||
3 | Bireysel ve çalışma hayatı stresini yönetmeyi açıklayabilmek | |||||||||
4 | Motivasyon araçlarını etkin uygulayabilmek | |||||||||
5 | Çatışma çözüm yöntemlerini aktarabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |