Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Java Programlama | BTP 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama temel kavramlarını öğrenmek, Java dilini kullanarak nesne yönelimli programlama tekniklerini öğrenmek, Grafik arayüz (GUI) geliştirmeyi öğrenmek, Java dili ile dosya ve veritabanı uygulamaları geliştirmek |
Dersin İçeriği | Nesne yönelimli programlama ve temel programlama kavramları, Java veri tipleri ve operatörleri, Java ile basit giriş-çıkış işlemleri, Diziler, Kontrol yapıları (döngüler ve seçimli yapılar), Java ile string işlemler, Arama ve sıralama algoritmaları, Applet kavramı, GUI tasarımı, Grafik nesneleri ve uygulamaları ( Java 2D API), Java ile dosyalama ve veritabanı işlemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama temel kavramlarını (program,derleyici,yorumlayıcı gibi) bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Java programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve diğer dillerden farkını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Arraylist ile dinamik dizi tanımlayabilir ve string işlemleri gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Java ile alt porgram(void yöntem), fonksiyon tanımlamaları yapabilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Arama sıralama algoritmalarını kullanarak java ile programlar gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Grafik sınıf ve nesnelerini kullanarak grafiksel çizimler yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar (program, derleyici, yorumlayıcı, vs.), programlama dilleri ve Java dilinin diğer programlama dillerinden farkı, Java programlama dilinin yapısı | |
2 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlar (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism kavramları) | |
3 | Değişkenler, değişken tanımlama kuralları, veri tipleri, çıkış (escape) karakterleri | |
4 | Operatörler (aritmetiksel, mantıksal, karşılaştırma, bit işlem, vs.) ve öncelik sıraları | |
5 | Seçimli (karar) yapılar (if, if-else, switch-case deyimleri) | |
6 | Döngüler (for, while, do-while , break, continue, return deyimleri) | |
7 | Hata yakalama, istisna yönetimi, matematiksel fonksiyonlar | |
8 | Diziler (dizi tanımlama, tek boyutlu diziler, çift boyutlu diziler) | |
9 | Koleksiyonlar ve dinamik diziler | |
10 | Applet kavramı ve Java ile applet oluşturma, grafik nesneleri ve uygulamaları (doğru, dikdörtgen, daire, yay, çokgen çizimi, resim yükleme, font, renk işlemleri, Java 2D API) | |
11 | Grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI) tasarımı (JButton, Jlabel, JRadioButton, JCheckBox, JList, ve bu bileşenlerin olay yönetimi) | |
12 | Olaylar (events) ve dinleyici (listener) metotları | |
13 | Java ile veritabanı uygulamaları | |
14 | Temel SQL sorguları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Bülent Çobanoğlu, Java ile Programlama ve Veri Yapıları, Pusula Yayıncılık, 2008 |
Ders Kaynakları | [2]By H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc. Java How to Program, Sixth Edition, Prentice Hall, 2004, ISBN-10 0-13-148398-6 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlama temel kavramlarını (program,derleyici,yorumlayıcı gibi) bilir | |||||||||
2 | Java programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve diğer dillerden farkını bilir | |||||||||
3 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir | |||||||||
4 | Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir | |||||||||
5 | Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir | |||||||||
6 | Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir | |||||||||
7 | Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir | |||||||||
8 | Arraylist ile dinamik dizi tanımlayabilir ve string işlemleri gerçekleştirebilir | |||||||||
9 | Java ile alt porgram(void yöntem), fonksiyon tanımlamaları yapabilir | |||||||||
10 | Arama sıralama algoritmalarını kullanarak java ile programlar gerçekleştirebilir | |||||||||
11 | Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir | |||||||||
12 | Grafik sınıf ve nesnelerini kullanarak grafiksel çizimler yapabilir | |||||||||
13 | Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |