Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | ATA 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atatürk’ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 21. Yüzyıl’da Türklerin durumunu kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Atatürk’ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı | |
2 | Yenilik ve benzeri kavramlar | |
3 | Osmanlı Devleti’nin yapısı ve çözülme sebepleri | |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | |
5 | Osmanlı Devleti’nde Meşruti gelişmeler ve entellektüel hareketler | |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | |
7 | İttihat ve Terakki Partisinin yönetimi ve devletin son aşaması | |
8 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | |
12 | Mustafa Kemal Paşa’nın fikirleri ve Anadolu’ya geçişi | |
13 | Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | |
14 | İstanbul’un işgali, Türk halkının tepkisi ve diğer önemli gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. 2. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990. 3. Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003. 4. “Atatürk” maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990. 5. Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990. 6. Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983. 7. Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir, 1987. 8. Meclis-i Mebusan Zabıt Cerideleri 9. Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | |||||||||
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | |||||||||
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | |||||||||
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | |||||||||
5 | 21. Yüzyıl’da Türklerin durumunu kavramış olmak | |||||||||
6 | Atatürk’ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | |||||||||
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | |||||||||
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |