Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Enerji ve İklim Değişikliği | YES 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İLGİLİ PROGRAMDA SÜRDÜRÜLEBİLİR ENERJİ VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN EKSİK BULUNAN TEKNİK VE TEORİK BİLGİNİN PROGRAM ÖĞRENCİLERİNE KAZANDIRILMASI |
Dersin İçeriği | İklim Değişikliği ve Sürdürülebilir Enerji Kavramlarının irdelenmesi, İklim Değişikliğine karşı alınan/alınabilecek önlemler, Emisyon Pazarının tanınması, Sera Gazlarının tanınması, Sürdürülebilir enerji üretim, iletim, dağıtım yöntemlerinin öğrenilmesi, Sürdürülebilir enerji ekonomisi ve pazarları, enerji güvenliği konusu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İklim Değişikliği konusunu anlar ve bunu engellemek için yapılması gerekenleri bilir, uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Sürdürülebilir Enerji çeşitlerini bilir ve bunların yönetimi konusunda fikir sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Enerji güvenliği, enerji pazarı, emisyon ticareti ve kritik geri ödeme sürelerini bilir gerekirse planlamasını yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İklim Değişikliği Nedir? | |
2 | Küresel Isınma ve Sera Gazlarının Etkisi | |
3 | İklim Değişikliğine Karşı Yapılan Ulusal ve Uluslararası Çalışmalar | |
4 | Emisyon Pazarı ve Ticareti | |
5 | Sürdürülebilir Enerji Kavramı | |
6 | Doğal Kaynak Yönetimi | |
7 | Sürdürülebilir Enerji Üretim Yöntemleri | |
8 | Sürdürülebilir Enerji Üretim Yöntemleri | |
9 | Sürdürülebilir Enerji Şebeke Entegrasyonu | |
10 | Sürdürülebilir Enerji Şebeke Entegrasyonu | |
11 | Enerji Geri Ödeme Süresi ve Farklı Kaynaklar için Hesap Yöntemleri | |
12 | Sera Gazı Geri Ödeme Süresi ve Farklı Kaynaklar için Hesap Yöntemleri | |
13 | Enerji Güvenliği | |
14 | Enerji Pazarları ve Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) J. Klapp, Towards a Cleaner Planet: Energy for the Future, Springer, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İklim Değişikliği konusunu anlar ve bunu engellemek için yapılması gerekenleri bilir, uygular | ||||||
2 | Sürdürülebilir Enerji çeşitlerini bilir ve bunların yönetimi konusunda fikir sahibi olur | ||||||
3 | Enerji güvenliği, enerji pazarı, emisyon ticareti ve kritik geri ödeme sürelerini bilir gerekirse planlamasını yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |