Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yenilenebilir Güç Santralleri YES 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CEMİL YİĞİT
Dersi Verenler Doç.Dr. CEMİL YİĞİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Enerji Santralleri çeşitleri ve tesis elemanlarının tanıtımı, tasarımı ve elektrik enerjisi üretimi ile ilgili bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Enerji kaynakalrı ve sınıflandırılması, Enerji santrallerinin çalışma prensipleri, Hidrolik, rüzgar ve dalga enerji santralleri, tesis elemanları ve güç hesapları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yenilenebilir Enerji Kaynaları
2 Enerji Santrallerinin Çalışma Prensi
3
4
5
6
7 Dalga Enerji Santralleri ve Çeşitleri
8 Dalga Enerji Santrallerinin Tesis Elemanları
9 Rüzgar Enerji Santrallerinde Güç Hesabı
10
11 Hidrolik Enerji Santralleri ve Çeşitleri
12 Hidrolik Enerji Santrallerinin Tesis Elemanları
13
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yunus Çengel and Robert H. Turner, Fundamentals of Thermal-Fluid Sciences, McGrow Hill Comp. Inc. 2001,

Cemil Yiğit ve Yaşar Kahraman, Rüzgar Türbinlerinin Aerodinamiği, Pegem Akademi, 2020

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6