Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya ve Etik | ILB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medya alanındaki gelişmeler, yeni medya ve internetin sunduğu olanaklar, medya etiğinin sorunları ve medya uzmanlarının toplumsal sorumluluğu konusunda gittikçe yoğunlaşan tartışmalara neden olmuştur. Dersin amacı, bu sorunlara dair öğrencileri bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders klasik ve yeni medya etiği üzerine yoğunlaşır. Medya ve Etik dersi, medya etiğini uygulamalı etiğin bir biçimi olarak sunar ve hem betimleyici sosyal bilimsel hem de felsefi normatif yönleriyle medya hukukuyla ilişkili olarak tartışma konusu edinir. Medya biçimlerinin olduğu gibi, yeni medyadaki iletişim biçimlerinin ve olanaklarının da güncel tartışmaları ve uygulamalı analizleri medya uzmanlarının sorumluluğunun konusudur ve öğrencilere bu konuda farkındalık kazandırılmalıdır. Bu derste medya etiğinin temel prensipleri işlenecek ve konuyla ilgili güncel olaylar uygulamalı olarak çalışılacaktır. Felsefi metinleri okuma isteği, sınırları aşan medya içerikleri ile yüzleşme ve bunların tartışılması bu derse katılım için gereklilikler arasındadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve Etik arasındaki farkı kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Etiğin evrenselliğine ve önemine inanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yeni medyanın etik problemleri kavrar ve açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni medya ve etik nedir? | |
2 | Yeni Medyada temel etik sorunlar | |
3 | Gizliliği ihlâl eden “mahrem alan”, “özel alan” ilişkin tartışmalar | |
4 | Sosyal medyada ırkçı söylem | |
5 | Sosyal medyada etnik milliyetçi söylem | |
6 | Sosyal medyada homofobik ve kadın düşmanı nefret söylemi | |
7 | Sosyal medyada farklı din ve mezhep aidiyetlerine karşı kızgınlık-küçümseme ve saldırı içeren söylem | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Etik ve yeni medya tartışması | |
10 | Etik ve yeni medya tartışması | |
11 | Etik ve yeni medya tartışması | |
12 | Etik ve yeni medya tartışması | |
13 | Etik ve yeni medya tartışması | |
14 | Etik ve yeni medya tartışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Günseli Bayraktutan, Mutlu Binark (2013), "Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik", Kalkedon Yayınları, İstanbul Stapf, Ingrid (Hrsg.) (2006). Medien-Selbstkontrolle. Ethik und Institutionalisierung. Konstanz: Uvk. Uzun Ruhdan (2016). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Dipnot Yayınları
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ahlak ve Etik arasındaki farkı kavrar |
2 | Etiğin evrenselliğine ve önemine inanır. |
3 | Yeni medyanın etik problemleri kavrar ve açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |