Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya Kuramları | ILB 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı geleneksel iletişim kuramları ve yeni medya kuramlarını açıklayarak, sorgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Ders konvansiyel ve eleştirel iletişim kuramlarının tartışılmasını içermektedir. Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi çeşitli düşünürler tarafından ileri sürülen eleştirel ya da olumlayıcı yaklaşımlar değerlendirilmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeni medyayı tanımlama | |
2 | Yeni medyanın tarihsel bağlamı | |
3 | Gündelik yaşamda yeni medya . | |
4 | Yeniliklerin Yayılması Kuramı | |
5 | Teknolojik Belirlenimcilik | |
6 | Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları | |
7 | Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları | |
8 | Teknolojinin etkileri | |
9 | 21.Yüzyılda Yakınsama Kavramı Üzerine Tartışma | |
10 | Gösteri toplumu | |
11 | Siber Kültür | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aydoğan, F. (2019). Yeni Medya Kuramları. Der Yayınları. Deniz. Ç.,& Hülür, B. (2016). Yeni Medya ve Toplum. Literatürk Academia Çakır, M.(2014). Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar. Doğu Kitapevi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|