Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | TBK 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin bilimsel araştırmanın planlamasını, verinin analizinin yapılması, yorumlanmasını ve rapor yazımını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği: Bilimsel araştırmanın planlamasını, araştırmalarda hata kaynaklarını, örneklemeyi, araştırma türleri ve dizgilemeyi, verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını, bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemini ve kullanımını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma türlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Bilimsel araştırmanın planlanma aşamalarını öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Bilimsel araştırmalarda karşılaşabileceği hata kaynaklarını kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Araştırma sonucunda elde ettiği verilerini analiz etmeyi ve yorumlamayı öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Bilimsel araştırmalarda istatistiğin kullanımı ve rapor olarak yazımını öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Bilimsel araştırma yaparken dikkat etmesi gereken etik ilke ve kuralları kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Bilimsel araştırmada yayın etiğine karşı olan uygulamaları kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Nedir? | |
2 | Bilimsel Araştırma Türleri ve Dizginleme | |
3 | Bilimsel Araştırmanın Planlanması | |
4 | Bilimsel Araştırmalarda Veri Kaynakları | |
5 | Bilimsel Araştırmalarda Örnekleme | |
6 | Bilimsel Araştırmalarda Hata KaynaklarıDoktora | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bilimsel Araştımalarda Veri Analizi | |
9 | Bilimsel Araştımalarda Veri Yorumu | |
10 | Bilimsel Araştımalarda Rapor Yazımı | |
11 | Bilimsel Araştımalarda İstatistiğin Önemi | |
12 | Bilimsel Araştırmalarda İstatistiğin Kullanımı | |
13 | Bilimsel Araştırmalarda ve Yayında Temel Etik Kurallar | |
14 | Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrencilere ders notları verilecektir |
Ders Kaynakları | 1-Töreci, K. (2010). Tıpta yayın etiği (bizden de örneklerle). ANKEM Dergisi, 24 (Sayı 1’e özel ek) 1-41. 2-Dünya Tabipler Birliği Helsinki Bildirgesi. (2013). Ankara: Türk Tabipler Birliği. 25 Haziran 3-Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yönetemler.Prof.Dr.O HAYRAN,Prof Dr. H.ÖZBEK.2017 2015 tarihinde http://www.ttb.org.tr/images/stories/file/2013/helsinki.pdf 4-Tıbbi Araştırmanın EsaslarıYayınevi: Nobel Tıp Kitabevi.Dr E CEYHUN.2018 5-Tıp Doktorları İçin Makale Yazma ve Yayınlama Kılavuzu. Güneş Tıp Kitabevİ.Prof.Dr.A.AYHAN.2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir | X | |||||
2 | Biyokimya alanına özgü rutin analitik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanları vb. laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır | X | |||||
3 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel konularda seminer sunabilir, çalışma planlayabilir. | X | |||||
4 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
5 | Biyokimya alanında teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak ilgili çalışmaları planlar, deneysel yaklaşımları uygular, çalışma sonucunda verilerini istatiksel olarak analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir, çalışmayı yayın aşamasına getirebilir. | X | |||||
6 | Biyokimya alanına özgü spesifik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanlarını bilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma türlerini öğrenir | 5 | |||||
2 | Bilimsel araştırmanın planlanma aşamalarını öğrenir | 5 | |||||
3 | Bilimsel araştırmalarda karşılaşabileceği hata kaynaklarını kavrar | 5 | |||||
4 | Araştırma sonucunda elde ettiği verilerini analiz etmeyi ve yorumlamayı öğrenir | 5 | |||||
5 | Bilimsel araştırmalarda istatistiğin kullanımı ve rapor olarak yazımını öğrenir | 5 | |||||
6 | Bilimsel araştırma yaparken dikkat etmesi gereken etik ilke ve kuralları kavrar | 5 | |||||
7 | Bilimsel araştırmada yayın etiğine karşı olan uygulamaları kavrar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |