Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bıochemıcal Technıques | KIM 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | It is recommended to take Biochemistry I and Biochemistry II courses. |
Önerilen Seçmeli Dersler | None. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Research assistants in Biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teaching fundamental biochemical techniques |
Dersin İçeriği | Principles of biochemical techniques and application areas |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students learn the essentials of biochemical techniques. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Students interpret the separation and purification techniques. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Students comprehend spectroscopic techniques. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Students understand electrochemical techniques. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Students define radioisotope marking techniques. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Students remember immunological techniques. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | General Principles of Biochemistry Laboratory. | [1] Pages 1-40. |
2 | Extraction and Pre-Separation Techniques. | [1] Pages 1-40. |
3 | Separation and Purification Techniques. | [1] Pages 1-40. |
4 | Separation and Purification Techniques. | [1] Pages 41-80. |
5 | Separation and Purification Techniques. | [1] Pages 81-120. |
6 | Separation and Purification Techniques. | [1] Pages 121-160. |
7 | Separation and Purification Techniques. | [1] Pages 161-200. |
8 | Separation and Purification Techniques. | [1] Pages 201-240. |
9 | MIDTERM EXAM | |
10 | Applications of Spectroscopic Techniques in Biological Systems. | [1] Pages 1-40. |
11 | Mass Spectrometry of Proteins and Peptides. | [1] Pages 1-40. |
12 | Electrochemical Techniques. | [1] Pages 1-40. |
13 | Radioisotope Techniques. | [1] Pages 1-40. |
14 | Immunological Techniques. | [1] Pages 1-40. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., Biyokimyasal Teknikler Ders Notları, 2008 , Sakarya.
|
Ders Kaynakları | [1] Yıldırım K., Biyokimyasal Teknikler Ders Notları, 2008 , Sakarya. [2] Telefoncu, A., Salkinow, J., Zihnioğlu, F. ve Kılınç, A., Biyokimyada Temel ve Modern Teknikler, Ege Üniversitesi, İzmir, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Students learn the essentials of biochemical techniques. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2 | Students interpret the separation and purification techniques. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3 | Students comprehend spectroscopic techniques. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4 | Students understand electrochemical techniques. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
5 | Students define radioisotope marking techniques. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
6 | Students remember immunological techniques. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |