Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bıotechnology II | KIM 645 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Research assistants in Biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The main goal of the course is to increase the knowledge level of the students about Biotechnology and biotechnological processes. |
Dersin İçeriği | Biotechnology and biotechnological processes, biotransformations, enzyme production, environmental biotechnology, food biotechnology, agricultural biotechnology, microbial leaching and literature studies in biotechnology. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students learn biotechnology and biotechnological processes. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Students will have information about enzyme production. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Student understands biotransformations. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | The student can comment on environmental biotechnology. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | The student learns about food biotechnology. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | The student has knowledge about agricultural biotechnology. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biotechnology and biotechnological processes | [1] |
2 | Biotransformations | [1],[2] |
3 | Biotransformations | [1],[2] |
4 | Enzyme production | [1], [2] |
5 | Enzyme production | [1], [2] |
6 | Environmental biotechnology | [1], [2] |
7 | Environmental biotechnology | [1]., [2] |
8 | Food biotechnology | [1].,[2] |
9 | Midterm | |
10 | Food biotechnology | [1],[2] |
11 | Agicultural biotechnology | [1],[2] |
12 | Vaccines and vaccines in biotechnology | [1],[2] |
13 | Literature sdudies in the field of biotechnology | [1],[2],[3] |
14 | Literature studiıes in the field of biotechnology | [1],[2],[3] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Telefoncu A. (1995), Biyoteknolloji, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir, Türkiye |
Ders Kaynakları | [2] Delweg H. (1987). Biotechnologie, Springer, Berlin, Germany. [3] Rehm H. J. (1980). Industrielle Microbiologie, Springer, Berlin, Germany. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Students learn biotechnology and biotechnological processes. | ||||||
2 | Students will have information about enzyme production. | ||||||
3 | Student understands biotransformations. | ||||||
4 | The student can comment on environmental biotechnology. | ||||||
5 | The student learns about food biotechnology. | ||||||
6 | The student has knowledge about agricultural biotechnology. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |