Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enzyme Immobılızatıon | KIM 646 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Research assistants in Biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It is aimed to learn how to use enzymes that are obtained from living materials and have a high cost, by attaching them to a solid support material and to obtain the opportunity to use them over and over. |
Dersin İçeriği | Enzymes and Proteins, immobilization, enzyme immobilization, enzyme immobilization optimization, advantages of enzyme immobilization over free enzyme, enzyme immobilization methods I, enzyme immobilization methods II, cross-linking, covalent binding and ionic binding methods, arrest in matrix, enzyme immobilization related to polymer materials, enzyme Importance of immobilization, increasing enzyme stability, enzyme immobilization and its applications in industry. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students learn about enzymes and proteins. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Students learn about enzyme immobilization. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Students learn enzyme immobilization methods. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Students understand the importance of enzyme immobilization. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Students will learn about the use of enzyme immobilization in industry. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enzymes and Proteins | [1] |
2 | Immobilization | [1] |
3 | What is enzyme immobilization? | [1] |
4 | Enzyme immobilization optimization | [1] |
5 | Advantages of enzyme immobilization over free enzyme | [1] |
6 | Enzyme Immobilization Methods I | [1], [2] |
7 | Enzyme Immobilization Methods II | [1], [2] |
8 | Cross linking, Covalent linking and ionic linking methods | [1], [2] |
9 | Midterm | |
10 | Arrest in matrix, enzyme immobilization on polymer materials | [1], [2] |
11 | Importance of enzyme immobilization | [1], [2] |
12 | Increasing enzyme stability | [1], [2] |
13 | Enzyme immobilization and its applications in industry | [1], [2] |
14 | Enzyme immobilization and its applications in industry | [1], [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Nelson, D.L. and Cox, M.M., Lehninger Principles of Biochemistry, Fourth edition, Worth Publishers Inc., USA, 2005 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Students learn about enzymes and proteins. | ||||||
2 | Students learn about enzyme immobilization. | ||||||
3 | Students learn enzyme immobilization methods. | ||||||
4 | Students understand the importance of enzyme immobilization. | ||||||
5 | Students will learn about the use of enzyme immobilization in industry. | ||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |