Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Starch Chemıstry FST 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nişasta üretimi, fiziksel ve kimyasal özellikleri ile çeşitli nişastaların gıdalarda kullanımı hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Tahıl teknolojisi ile ilgili genel tanımlar,Değirmencilik,Nişasta üretimi,Tahılların kimyasal bileşimi,Nişastanın fiziksel ve kimyasal özellikleri,Nişastanın jelatinizasyonu,Modifiye nişastalar, Enzime dirençli nişasta

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tahıllarla ilgili temel tanımları kavrar Soru-Cevap,
2 Tahılların kimyasal bileşimini kavrar Soru-Cevap, Anlatım,
3 Nişasta üretim teknolojisini kavrar Soru-Cevap, Anlatım,
4 Nişastanın fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrar Soru-Cevap, Anlatım,
5 Nişastadan elde edilen ürünler ve özelliklerini kavrar Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tahılların tanımı ve özellikleri
2 Buğday değirmenciliği, Un üretimi ve işleme teknolojisi
3 Islak öğütme: Nişasta üretimi
4 Tahılın kimyasal bileşimi: Nişasta, protein ve diğer
5 Farklı nişasta kaynakları
6 Nişastanın fiziksel özellikleri
7 Nişastanın kimyasal özellikleri
8 Nişastanın fonksiyonel özellikleri
9 Ara sınav
10 Nişasta üzerine etkili enzimler
11 Nişasta bazlı şeker şurupları
12 Modifiye nişastalar- Üretimi ve özellikleri
13 Modifiye nişastalar- Kullanım alanları
14 Enzime dirençli nişasta- Üretimi ve özellikleri
Kaynaklar
Ders Notu

Power point sunum

Ders Kaynakları

Bertolini, A.C. 2009. Starch: Characterization, properties and applications, CRC Press, USA.

Elgün A, Ertugay Z. 2000. Tahıl işleme Teknolojisi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Yayın No: 718, 2000, Erzurum

Hoseney, R.C. 1994. Principles of cereal science and technology, 2nd ed., AACC, Inc. St.Paul, MN, USA.

Koksel, H., Sivri, D., Özboy, O., Başman, A. 2000. Hububat laboratuvarı el kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.

Saldamlı, İ. 2007. Gıda Kimyası. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır.
7 Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Tahıllarla ilgili temel tanımları kavrar
2 Tahılların kimyasal bileşimini kavrar
3 Nişasta üretim teknolojisini kavrar
4 Nişastanın fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrar
5 Nişastadan elde edilen ürünler ve özelliklerini kavrar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 3 15 45
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6