Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Determınıstıc Models In Operatıonal Research | ENM 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | deterministic models in operational research will be taught. Linear programming models will be explained, simplex, dual simplex, big-M method, and Two phased methods will be explained. Duality will be covered. Sensitivity analysis and optimization software will be taught. Integer programming models will be explained. Transportation models will be covered |
Dersin İçeriği | Linear programming models Graphical solutions Modelling linear problems simplex algorithm dual simplex algorithm big-M method, and Two phased methods Sensitivity analysis and optimization software Integer programming models Assignment models Transportation models |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Graphical solution will be learnt | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Modelling will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | Primal simplex will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Dual simplex will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Duality will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Sensitivity Analaysis will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Integer Programming will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
8 | Transportation Modelling will be learnt | Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | INTRODUCTION | |
2 | GRAPHICAL SOLUTION | |
3 | MODELLING | |
4 | MODELLING | |
5 | PRIMAL-SIMPLEX | |
6 | PRIMAL-SIMPLEX | |
7 | DUALITY | |
8 | SENSITIVITY ANALYSIS | |
9 | MIDTERM | |
10 | SENSITIVITY ANALYSIS | |
11 | DUAL-SIMPLEX | |
12 | INTEGER PROGRAMMING | |
13 | INTEGER PROGRAMMING | |
14 | TRANSPORTATION PROBLEMS |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | COURSE BOOK Operations research : Applications and Algorithms / Wayne L. Winston
REFERENCES 1. Introduction to management science / Bernard W. Taylor 2. Operations research an introduction / Hamdy A. Taha
3. Introduction to Operations research/ Hillier and Lieberman |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Graphical solution will be learnt | ||||||
2 | Modelling will be learnt | ||||||
3 | Primal simplex will be learnt | ||||||
4 | Dual simplex will be learnt | ||||||
5 | Duality will be learnt | ||||||
6 | Sensitivity Analaysis will be learnt | ||||||
7 | Integer Programming will be learnt | ||||||
8 | Transportation Modelling will be learnt |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |