Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mağaza Yönetimi GBA 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı işletmelerin pazarda başarılı olmak ve rekabet avantajı sağlamak amacıyla kullandığı dağıtım kanalı ve perakendecilik stratejilerinin kavranması ve dağıtım kanalı ve perakendecilik konularının teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği,perakendeci kavramı, perakendeci türleri,  perakendecilik sektöründe rekabet ve perakende stratejileri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, mağaza planlama,  fiyatlandırma, tutundurma, e-perakendecilik ve perakendecilikte müşteri ilşkileri yönetimi kavramlarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Perakendeciliğin Tanımı ve Fonksiyonları
2 Perakendecilik Türleri
3 Tüketici Satın Alma Davranışları
4 Perakendecilikte Stratejik Pazarlama
5 Perakende Kuruluş Yeri Seçimi
6 Mağaza Planlama
7 Ürün Çeşitlerinin Planlanması
8 Vize Haftası
9 Perakendecilikte Satın Alma
10 Perakendecilikte Fiyatlandırma
11 Perakende İletişim Karması
12 Uluslararası Perakendecilik
13 E-perakendecilik
14 Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 Barry Berman, Joel R. Evans, Patrali Chatterjee, Retail Management, 2018, Pearson.                                                                                                                                                                                                                                Joachim Zentes, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Strategic Retail Management, 2017, Springer Gabler.
Michael Levy, Barton Weitz (2007), Retailing Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston.                                                                                                                                                                                                                                    Aydın, Kenan (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir.
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır.
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır.
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir.
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir.
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar.
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar.
3 Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 14 14
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 2 8 16
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6