Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamaları | ECE 522 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin erken çocukluk eğitim programına ilişkin değerlendirmeler yapmalarının ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmalarının sağlanması, yaş gruplarına uygun öğrenme ortamları düzenleme, etkinlikler geliştirme ve eğitim programları bağlamında öğrencilerin derin bir algı ve anlayış oluşturmalarını sağlamaktır. Ayrıca ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitim programının kapsamı, dünyadaki çeşitli erken çocukluk eğitim programlarının incelemesi, değerlendirilmesi ve mevcut programın geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. | ||
2 | Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. | ||
3 | Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. | ||
4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler. | ||
5 | Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
2 | Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelikli Programın Özellikleri | |
3 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Önemi MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı İlkeleri ve Özellikleri | |
4 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı (Kazanım-Gösterge, Günlük Plan, Aylık Plan, Etkinlik Planı) | |
5 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Öğrenme Ortamı | |
6 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
7 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
8 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
9 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile ve Toplum Katılımı | |
10 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme | |
11 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (High Scope Yaklaşımı, Head Start Yaklaşımı) | |
12 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Montessori Yaklaşımı, Reggio Emilia Yaklaşımı) | |
13 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Waldorf Yaklaşımı, Orman Okulu) | |
14 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer yaklaşımların programlarının karşılaştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MEB (2013). 36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Yayınları. Zembat, R., Tunçeli, H.İ. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | X | |||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | X | |||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | X | |||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
3 | Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler. | |||||||||||||||||||||
5 | Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |