Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamaları ECE 522 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğrencilerin erken çocukluk eğitim programına ilişkin değerlendirmeler yapmalarının ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmalarının sağlanması, yaş gruplarına uygun öğrenme ortamları düzenleme, etkinlikler geliştirme ve eğitim programları bağlamında öğrencilerin derin bir algı ve anlayış oluşturmalarını sağlamaktır. Ayrıca ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir.  

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitim programının kapsamı, dünyadaki çeşitli erken çocukluk eğitim programlarının incelemesi, değerlendirilmesi ve mevcut programın geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir.
2 Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar.
3 Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar.
4 Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler.
5 Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, Ders İçeriğinin Tanıtımı
2 Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelikli Programın Özellikleri
3 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Önemi MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı İlkeleri ve Özellikleri
4 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı (Kazanım-Gösterge, Günlük Plan, Aylık Plan, Etkinlik Planı)
5 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Öğrenme Ortamı
6 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri
7 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri
8 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri
9 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile ve Toplum Katılımı
10 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme
11 Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (High Scope Yaklaşımı, Head Start Yaklaşımı)
12 Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Montessori Yaklaşımı, Reggio Emilia Yaklaşımı)
13 Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Waldorf Yaklaşımı, Orman Okulu)
14 MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer yaklaşımların programlarının karşılaştırılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

MEB (2013). 36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Yayınları. 

Zembat, R., Tunçeli, H.İ. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. X
2 Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. X
3 Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. X
4 Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. X
5 Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. X
6 Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
1 Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. 5 5 5
2 Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. 5 5 5
3 Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. 5 5 5
4 Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler.
5 Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 30 30
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6