Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç Iv: Nitel Veri Analizi | ECE 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eslem Gözde ŞENÖZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitel araştırmada bilimsel düşünme basamaklarından olan sorgulama ve veri toplamanın nasıl yapılabileceği ve hangi veri toplama tekniklerinin kullanılabileceğinin değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Yanı sıra nitel veri çözümleme yazılımları ve kullanımı hakkında bilgilendirme ve bu programlarda uygulama yapma. |
Dersin İçeriği | Nitel araştırmalarda modeller, nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri, Görüşme, Gözlem, Doküman analizi, Alan notları, Veri analiz ve değerlendirme basamakları, MAXQDA 2010, NVivo 9.0, Atlas.ti 6.0 nitel veri analizi yazılımlarının tanıtılması, Söz konusu programları kullanarak uygun verilerle analiz yapılması, Araştırma önerisi hazırlama, Önerilerin sunumu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Nitel veri ve nitel veri analizinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | 2. Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramları-desenleri-örneklem seçme yöntemlerini açıklayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | 3. Belli başlı nitel veri analiz türlerinin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | 4. Nitel veri analizi sürecindeki etik konularını tartışabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 5. Bilgisayar destekli nitel veri analiz programlarını açıklayabilecektir. | Anlatım, Problem Çözme, | |
6 | 6. Nitel veri analiz türlerine uygun rapor yazabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | 7. Yayımlanmış bir nitel araştırma makalesini analiz yaklaşımlarına göre değerlendirebilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması | |
2 | Nitel paradigmanın açıklanması, problem durumunun belirlenmesi | |
3 | Nitel araştırma desenlerinin tanıtılması (olgu bilin, durum çalışması, anlatı araştırması...) | |
4 | Nitel araştırmada örnekleme yöntemleri | |
5 | Nitel araştırmada veri toplama türleri | |
6 | Nitel araştırmada analiz teknikleri (betimsel içerik, söylem, gösterge-bilimsel) | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nitel araştırmada kodlama | |
9 | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik | |
10 | nitel veri analiz yazılımlarının tanıtılması (Nvivo, Maxqda gibi) | |
11 | Nitel araştırma ile yapılan makalelerin incelenmesi | |
12 | Nitel araştırma ile yapılan makalelerin incelenmesi | |
13 | Nitel araştırma ile ilgili tasarlanan çalışmaların sunumu | |
14 | Genel tekrar ve kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım., A.; Şimşek, H. (2023). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 12. Baskı. Seçkin Yayınları
|
Ders Kaynakları | Yıldırım., A.; Şimşek, H. (2023). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 12. Baskı. Seçkin Yayınları Silverman, D. (1997). Doing Qualitative Research: A Practical Handbook. London: SAGE Publications.
John. W. Creswell (2023). Nitel Araştırma Yöntemleri (Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni)
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1. Nitel veri ve nitel veri analizinin temel özelliklerini açıklayabilecektir. | |||||||||||||||||||||
2 | 2. Nitel veri analiziyle ilgili temel kavramları-desenleri-örneklem seçme yöntemlerini açıklayabilecektir. | |||||||||||||||||||||
3 | 3. Belli başlı nitel veri analiz türlerinin temel özelliklerini karşılaştırabilecektir. | |||||||||||||||||||||
4 | 4. Nitel veri analizi sürecindeki etik konularını tartışabilecektir. | |||||||||||||||||||||
5 | 5. Bilgisayar destekli nitel veri analiz programlarını açıklayabilecektir. | |||||||||||||||||||||
6 | 6. Nitel veri analiz türlerine uygun rapor yazabilecektir. | |||||||||||||||||||||
7 | 7. Yayımlanmış bir nitel araştırma makalesini analiz yaklaşımlarına göre değerlendirebilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |