Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç Iv: Erken Çocukluk Döneminde Teknoloji Kullanımı | ECE 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Eslem Gözde Fide |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde kullanılacak teknolojik araç gereçlerin ve yazılımların özelliklerini kavramak, teknolojinin eğitimin alanında etkin kullanımını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Teknoloji nedir, teknolojinin tarihsel serüveni, eğitimde teknoloji kullanımı, erken çocukluk döneminde teknoloji kullanımı, erken çocukluk eğitiminde kullanılan teknolojik araç gereçler, teknolojinin çocuğunun gelişim alanlarına etkisi, erken çocukluk eğitiminde bilgisayar kullanımı, bilgisayarın çocuğa katkıları, çocuğa yönelik hazırlanan bilgisayar uygun yazılımları belirlemek, nitelikli yazılımların kriterleri, mobil teknolojiler, erken çocukluk eğitimine mobil teknolojilerin kullanımı, mobil yazılımların niteliklerinin belirlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta teknolojinin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Çocuğun teknoloji kullanımı ile eğitimde teknoloji kullanımı arasındaki farklılıkları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Teknolojinin gelişim alanlarına etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Uygun teknolojik araç ve yazılım seçiminde dikkat edilmesi gereken kriterleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Erken çocuklukta teknoloji kullanımında çocuk ve ebeveynlerin dikkat etmesi gereken noktaları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Teknoloji nedir? Teknolojinin tarihsel serüveni | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Eğitimde teknoloji kullanımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Erken çocukluk döneminde teknoloji kullanımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan teknolojik araç gereçler | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Teknolojinin çocuğunun gelişim alanlarına etkisi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Erken çocukluk eğitiminde bilgisayar kullanımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Bilgisayarın çocuğa katkıları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Çocuğa yönelik hazırlanan bilgisayar uygun yazılımları belirlemek | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Nitelikli yazılımların kriterleri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Mobil teknolojiler | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken çocukluk eğitiminde mobil teknolojilerin kullanımı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Mobil yazılımların niteliklerinin belirlenmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhtelif ders notları |
Ders Kaynakları | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Suat KOL, Pegem Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta teknolojinin önemini kavrar. | 5 | ||||||||||||||||||||
2 | Çocuğun teknoloji kullanımı ile eğitimde teknoloji kullanımı arasındaki farklılıkları öğrenir. | |||||||||||||||||||||
3 | Teknolojinin gelişim alanlarına etkilerini öğrenir. | 5 | ||||||||||||||||||||
4 | Uygun teknolojik araç ve yazılım seçiminde dikkat edilmesi gereken kriterleri kavrar | |||||||||||||||||||||
5 | Erken çocuklukta teknoloji kullanımında çocuk ve ebeveynlerin dikkat etmesi gereken noktaları öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 30 | 1 | 30 |
Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |