Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç III: Çocuğa Hizmet Veren Kurumlarda Yönetim ve Liderlik | ECE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetim ve Liderlik kuramları konusunda temel bilgilere sahip olarak Erken Çocukluk Eğitimi döneminde hizmet veren kurumlarda yönetim ve liderlik anlayışlarının ve yaklaşımlarının neler olduğu konusunda temel bilgi ve becerilere sahip olmak. |
Dersin İçeriği | Yönetim ve Liderlik kuramları. Eğitimde yönetim ve Öğretim liderliği, Liderlik stratejileri, Okul Yönetimi Kalite Süreçleri ve Yönetim sorunları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve liderlik kavramlarını açıklar | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yönetim bilimi kuramlarını açıklar | Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Liderlik kuramlarını açıklar | Örnek Olay, | |
4 | Çocuğa hizmet veren kurumların özelliklerini açıklar | Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim yönetiminin temel özelliklerini açıklar | Soru-Cevap, | |
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim ve liderlik yaklaşımlarını açıklar | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi süreçlerini açıklar | Proje, | |
8 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim /öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. | Bireysel Çalışma, | |
10 | Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim kavramının temel özellikleri | |
2 | Liderlik kavramının temel özellikleri | |
3 | Yönetim bilimi kuramları | |
4 | Yönetim bilimi kuramları | |
5 | Liderlik kuramları | |
6 | Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri | |
7 | Çocuğa hizmet veren kurumların özellikleri | |
8 | Eğitim yönetiminin temel özellikleri | |
9 | Eğitim yönetiminin temel özellikleri | |
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim | |
11 | Okul öncesi eğitim kurumlarında liderlik | |
12 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçleri | |
13 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin değerlendirilmesi | |
14 | Okul öncesi eğitim kurumlarının gelişimine yönelik yönetim modelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adriano, A.R. (2012). Leadership and management. Moran, B.B. (1992). Gender differences in leadership. Library Trends, 40(3), 475-491 Thomas, N. (Yay.Haz.)(2004). The John Adair handbook of management and leadership. London: Thorogood. Ünsaldı, M. (2013). Liderlik yaklaşımlarının tarihsel gelişimi ve liderlik teorileri.
Zembat, R., Koçyiğit, S. Tuğluk,M. ve Doğan, H. (2010). The relationship between the effectiveness of preschools and leadership styles of school managers. Procedia Social and Behavioral Sciences 2 (2010). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim ve liderlik kavramlarını açıklar | |||||||||||||||||||||
2 | Yönetim bilimi kuramlarını açıklar | |||||||||||||||||||||
3 | Liderlik kuramlarını açıklar | |||||||||||||||||||||
4 | Çocuğa hizmet veren kurumların özelliklerini açıklar | |||||||||||||||||||||
5 | Eğitim yönetiminin temel özelliklerini açıklar | |||||||||||||||||||||
6 | Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim ve liderlik yaklaşımlarını açıklar | |||||||||||||||||||||
7 | Okul öncesi eğitim kurumlarında kalite süreçlerinin planlanması ve değerlendirilmesi süreçlerini açıklar | |||||||||||||||||||||
8 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim /öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | |||||||||||||||||||||
9 | Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. | |||||||||||||||||||||
10 | Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |