Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç II: Kişilik Psikolojisi | ECE 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bireyde gerçekleşen kişilik gelişimini kuramsal boyutta ortaya koymak, bireyin davranış özelliklerinin bu kuramsal temellere dayanarak incelemek ve davranış sebeplerinin bilimsel perspektiften deneysel yolla açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği | Kişiliğin tanımını ve kişilikle ilgili kuramsal yaklaşımlardan psikanalitik, davranışçı, genetik/biyolojik, insancıl gibi ana yaklaşımlar. Bu konularda yapılan deneysel çalışmalar. Kişilik kuramının günlük yaşamda kullanılabileceği alanlar. Kişiliğin ölçümü ve ölçüm araçlarının özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişilik gelişimini kuramsal düzeyde öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kişilik gelişiminin diğer gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Farklı kişilik teorilerinin; temel kavramlarını, süreçlerini ve etkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Farklı kişilik kuramları arasındaki ilişkileri açıklar ve karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Bireyin davranış özelliklerini bu kuramsal temellere dayanarak açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Kişiliğin tanımını ve kişilikle ilgili kuramsal yaklaşımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Psikanalitik Kuram Nesne İlişkileri ve Bağlanma Kuramları | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Kişilerarası İlişkiler Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Holistik-Dinamik Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Kişi Odaklı Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Beş Büyük Faktör Kuramı | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Sosyal Bilişsel Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Sosyal Bilişsel Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Kişisel Yapılar Kuramı | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Sosyal İnşaacı Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Kişilik kuramının günlük yaşamda kullanılabileceği alanlar | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Kişiliğin ölçümü ve ölçüm araçları | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kişilik gelişimini kuramsal düzeyde öğrenir. | 5 | ||||||||||||||||||||
2 | Kişilik gelişiminin diğer gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | |||||||||||||||||||||
3 | Farklı kişilik teorilerinin; temel kavramlarını, süreçlerini ve etkilerini açıklar. | |||||||||||||||||||||
4 | Farklı kişilik kuramları arasındaki ilişkileri açıklar ve karşılaştırır. | |||||||||||||||||||||
5 | Bireyin davranış özelliklerini bu kuramsal temellere dayanarak açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |