Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç I: Erken Çocukluk Döneminde Oyun | ECE 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri, Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | ilgili kavram ve konuların tanımlanması ve açıklanması, kuramsal yaklaşımlar, oyun hakkındaki bilimsel araştırmalar, sınıf ortamı ve oyun. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Temel oyun kuramlarını tartışır. Oyun kuranlarının benzer farklı ve üstün zayıf yönlerine örnekler verir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çocuğun oyununu geliştirebilmek için öğretmenin yapması gerekenleri tartışır. Serbest oyunda öğretmenin rolünü tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı Sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi Eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | Tartışma, | |
9 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
10 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Oyun nedir? Oyunun özellikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Oyun, gelişim ve eğitim ilişkisi nasıldır? Oyunun eğitimde önemine ilk vurgu yapanlar kimlerdir? | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Oyun Teorileri: Klasik kuramlar ve modern kuramlar: Psikanalitik Kuramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Oyun Teorileri: Bilişsel Kuramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Öğrenme merkezlerinin organizasyonu ve oyun materyalleri Araştırma makalelerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Oyunda öğretmen rolleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Yaratıcılık ve oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Ara Sınav. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Oyuncaklar ve Dijital oyunlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Fen, matematik ve dış ortamlarda oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Özel gereksinimli çocuklarda ve Okulöncesi Kurumlarda Oyun | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Oyun Planı Hazırlama ve Uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Proje Sunumları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Proje Sunumları. | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
Welhousen, K. (2002). Outdoor Play Everyday: İnnovative Play Concepts for Early Childhood. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimde oyunun yeri ve önemini tartışır. | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||||||||||
2 | Temel oyun kuramlarını tartışır. Oyun kuranlarının benzer farklı ve üstün zayıf yönlerine örnekler verir. | |||||||||||||||||||||
3 | Çocuğun oyununu geliştirebilmek için öğretmenin yapması gerekenleri tartışır. Serbest oyunda öğretmenin rolünü tartışır. | |||||||||||||||||||||
4 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı Sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi Eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | |||||||||||||||||||||
5 | Erken çocukluk eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde ileri kullanabilir. | |||||||||||||||||||||
6 | Güncel gelişim ve öğrenme kuramlarını bilir; bu kuramlara dayalı Türkiye’deki ve farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim program, yaklaşım ve modellerini tanır ve eleştirel gözle değerlendirebilir. | |||||||||||||||||||||
7 | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |||||||||||||||||||||
8 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||
9 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||||||||||||||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |