Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yangın, Patlamalar ve Zehırlı Gaz Dağılımları | YNG 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Giriş, Tanımlar, yangınlar, Havuz Yangını, ateş topu, Jet ateşi, flaş Ateş, Isı Radyasyonunun Etkileri, Örnekler Buhar Bulut Patlamaları, Bulut Genişletme Mekanizması, Eşdeğer TNT Kütle Yöntemi, Çoklu Enerji Yöntemi, Baker-Strehlow Yöntemi, Patlamaların Etkileri, Örnekler, BLEVE tahmin Örnekler, Zehirli Gaz Dispersiyonu, Zehirli Gaz Türleri, Bulut Dağılımına Giriş, Sürekli Kaynaktan Hafif Gaz Dağılımı, Anlık Kaynaktan Hafif Gaz Dağılımı, Ağır Gaz Dispersiyonu, Katı Parçacıkların Dağılımı (örn., ΡΜ10), Zehirli Gaz Dağılımının Etkileri, Örnekler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | arasınav | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanımlar, yangınlar | |
2 | Havuz Yangını, ateş topu | |
3 | Jet ateşi, flaş Ateş, | |
4 | Isı Radyasyonunun Etkileri, Örnekler | |
5 | Buhar Bulut Patlamaları, Bulut Genişletme Mekanizması | |
6 | Eşdeğer TNT Kütle Yöntemi | |
7 | Çoklu Enerji Yöntemi | |
8 | Baker-Strehlow Yöntemi, | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Patlamaların Etkileri ve örnekler | |
11 | BLEVE ve örnekler | |
12 | Zehirli Gaz Dispersiyonu, Zehirli Gaz Türleri, Bulut Dağılımına Giriş, | |
13 | Sürekli Kaynaktan Hafif Gaz Dağılımı, Anlık Kaynaktan Hafif Gaz Dağılımı, Ağır Gaz Dispersiyonu, | |
14 | Katı Parçacıkların Dağılımı (örn., ΡΜ10), Zehirli Gaz Dağılımının Etkileri, Örnekler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yangın olayının ülkemize olan çevresel ve ekonomik zararlarını azaltmaya yönelik çalışmalar için disiplinler arası aldığı bilgileri kullanarak çözümler geliştirir. | ||||||
8 | Yangın güvenliği uygulamalarının teorik altyapısını kullanarak mevcut ve yeni teknolojik yöntemlerin uygulamasını yapar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | arasınav |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |