Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlikte Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri | ORH 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmanın temel ilkelerini, metotlarını, araştırma yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın temel kavramları¸bilimsel araştırmanın sosyal bilimler açısından önemi, bilimsel araştırma teknik ve metotları, nitel ve nicel araştırmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilimsel Araştırmanın Sosyal Bilimler Açısından Önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bilimsel Araştırma Teknik ve Metotlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Nitel Ve Nicel Araştırmaları yorumlar ve farklı, ortak yönlerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Veri Toplama Yöntem ve Tekniklerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Hipotez Testi uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
7 | İstatistiksel bulguları yorumlar. | Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | APA kurallarına göre kaynakça gösterimini uygular. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
9 | Bilimsel araştırmanın raporlaştırılmasını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilimsel araştırmanın temel kavramları | |
3 | Bilimsel araştırmanın sosyal bilimler açısından önemi | |
4 | Bilimsel araştırma teknik ve metotları | |
5 | Nitel ve nicel araştırmalar | |
6 | Veri toplama yöntem ve teknikleri | |
7 | Vize sınavı | |
8 | Veri analiz teknikleri | |
9 | Analizlerin değerlendirilmesi yorumlanması | |
10 | Bilimsel araştırma raporu ve önerisi hazırlama | |
11 | Eğitimsel veriler üzerindeki temel istatistik hesaplamalar | |
12 | Sosyal bilimlerdeki ölçme kavramları | |
13 | Hipotez test etme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karasar, N,.Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Ankara, 1991. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırmanın Temel Kavramlarını yorumlar. | |||||||||||
2 | Bilimsel Araştırmanın Sosyal Bilimler Açısından Önemini tartışır. | |||||||||||
3 | Bilimsel Araştırma Teknik ve Metotlarını açıklar. | |||||||||||
4 | Nitel Ve Nicel Araştırmaları yorumlar ve farklı, ortak yönlerini tartışır. | |||||||||||
5 | Veri Toplama Yöntem ve Tekniklerini kullanır. | |||||||||||
6 | Hipotez Testi uygular. | |||||||||||
7 | İstatistiksel bulguları yorumlar. | |||||||||||
8 | APA kurallarına göre kaynakça gösterimini uygular. | |||||||||||
9 | Bilimsel araştırmanın raporlaştırılmasını uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 406 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 16,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |