Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlikte Sosyal Beceriler Eğitimi | ORH 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modellerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimi uygulamalarını gerçekleştirir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önleyici rehberlikte sosyal becerilerin tanımı ve gerekliliği | |
2 | Önleyici rehberlikte sosyal beceriler ve yeterlikler | |
3 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri modelleri | |
4 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri modelleri | |
5 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri modellerinin karşılaştırılması | |
6 | Sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması I. Aşama | |
7 | Sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması II. Aşama | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Sosyal beceri eğitimi örnekleri | |
10 | Sosyal beceri eğitimi örneklerinin modellere göre karşılaştırılması | |
11 | Sosyal beceri eğitimi örneklerinin modellere gore karşılaştırılması | |
12 | Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler | |
13 | Sosyal becerilerin ölçülmesi | |
14 | Sosyal becerilerin ölçülmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara. |
Ders Kaynakları | Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modellerini kavrar. | |||||||||||
2 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimi uygulamalarını gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |