Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Önleyici Rehberlikte Sosyal Beceriler Eğitimi ORH 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modelleri, teknikleri, ölçülmesi ve değerlendirilmesinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Önleyici rehberlikte sosyal becerilerin tanımı ve sosyal beceri eğitiminin gerekliliği, sosyal beceri modelleri, sosyal beceriler ve yeterlikler, sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması, sosyal beceri eğitimi örnekleri, sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler, sosyal beceri eğitiminde ölçülmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modellerini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimi uygulamalarını gerçekleştirir. Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Önleyici rehberlikte sosyal becerilerin tanımı ve gerekliliği
2 Önleyici rehberlikte sosyal beceriler ve yeterlikler
3 Önleyici rehberlikte sosyal beceri modelleri
4 Önleyici rehberlikte sosyal beceri modelleri
5 Önleyici rehberlikte sosyal beceri modellerinin karşılaştırılması
6 Sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması I. Aşama
7 Sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması II. Aşama
8 Vize Sınavı
9 Sosyal beceri eğitimi örnekleri
10 Sosyal beceri eğitimi örneklerinin modellere göre karşılaştırılması
11 Sosyal beceri eğitimi örneklerinin modellere gore karşılaştırılması
12 Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler
13 Sosyal becerilerin ölçülmesi
14 Sosyal becerilerin ölçülmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara.
 

Ders Kaynakları

Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
2 Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
4 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur.
5 Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
6 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır.
8 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
9 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
10 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modellerini kavrar.
2 Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimi uygulamalarını gerçekleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 199
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,96
Dersin AKTS Kredisi 6