Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Ergenlerde Davranış Bozuklukları | ORH 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarını, döneme özgü gelişimsel sorunları ve uyum sorunlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Çocuk ve ergenlerde madde bağımlılığını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Çocuk ve ergenlerde uyum sorunlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları sınıflandırmaları ve tanımlar | |
2 | Çocukluk ve ergenlik döneminde gelişimsel özellikler | |
3 | Yalan söyleme, kardeş kıskançlığı | |
4 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | |
5 | Çocuklarda saldırganlık- davranım bozukluğu- karşıt olma karşıt gelme bozukluğu | |
6 | Kaygı bozuklukları | |
7 | Ara sınav | |
8 | Dışa Atım Bozuklukları, tırnak yeme | |
9 | Yeme bozuklukları | |
10 | Çocuk ve ergenlerde Şizofreni | |
11 | Çocuklarda mental bozukluklar | |
12 | Otizm | |
13 | Madde bağımlılığı | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan Eğitim portalında yer almaktadır. |
Ders Kaynakları | Uzaktan Eğitim portalında yer almaktadır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | |||||||||||
2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | |||||||||||
3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | |||||||||||
4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | |||||||||||
5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | |||||||||||
6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | |||||||||||
7 | Çocuk ve ergenlerde madde bağımlılığını tanır. | |||||||||||
8 | Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarını tanır. | |||||||||||
9 | Çocuk ve ergenlerde uyum sorunlarını tanır. | |||||||||||
10 | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunlarını tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |