Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Önleyici Rehberlikte Aile Dinamiği ORH 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EYÜP ÇELİK
Dersi Verenler Prof.Dr. EYÜP ÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı aile ve evlilik ile ilgili dinamikler hakkında bilişsel ve duyuşsal yeterlik kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Aile ve evlilik yapısı, dinamiği, aile ve evlilik danışmanlığı kuramları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersin amacı aile ve evlilik ile ilgili dinamikler hakkında bilişsel ve duyuşsal yeterlik kazanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Aile Danışmanlığı Giriş ve Temel Kavramlar
2 Aile Yaşam Döngüsü
3 Aile içi İletişim Sorunları
4 Aile Danışmanlığı Kuramları
5 Aile Danışmanlığı Kuramları
6 Aile Danışmanlığı Kuramları
7 Ara sınav
8 Aile Danışmanlığında Çağdaş Yaklaşımlar
9 Aile Danışmanlığında Çağdaş Yaklaşımlar
10 Aile Danışmanlığında Çağdaş Yaklaşımlar
11 Aile ve Hukuk
12 Ailede Cinsel Yaşam
13 Aile Danışmanlığında Etik
14 Türkiyedeki Aile danışmanlığı ve Rehberliği Hizmetleri
Kaynaklar
Ders Notu

Serap Nazlı; Aile danışmanlığı; NOBEL yayınlar, İst,2000

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
2 Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
4 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur.
5 Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
6 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır.
8 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
9 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
10 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Bu dersin amacı aile ve evlilik ile ilgili dinamikler hakkında bilişsel ve duyuşsal yeterlik kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 189
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,56
Dersin AKTS Kredisi 6